اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم حمایت از هنرمندان برای جبران خسارات کرونایی

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: جشنواره تئاتر خیابانی چترزندگی رویداد بزرگ فرهنگی است که با توجه به نیاز جوانان و جامعه به نشاط اجتماعی و تفریحات سالم، موجب افزایش نشاط اجتماعی می شود.

لزوم حمایت از هنرمندان برای جبران خسارات کرونایی

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، مسعود شریعتی در آیین برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی با اشاره به نقش حائز اهمیت این جشنواره در افزایش نشاط عمومی، اظهار کرد: حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای نمایشی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دوران سختی را متحمل شدند، ضروری است.

وی افزود: مشکلات و محدودیت‌های مختلفی در بحث معیشت و اقتصاد در تمامی بخش‌های جامعه وجود دارد اما هنرمندان تئاتر از جمله بخش‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی‌ شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پای کار آمدند و تصمیم بر آن شد تا با برگزاری این جشنواره امید هنرمندان تئاتر مخصوصاً رشته تئاتر خیابانی را زنده نگه داریم.

شریعتی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی به صورت مجازی توضیح داد: این جشنواره با مجوز ستاد استانی مقابله با کرونا استان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اجرای آثار راه یافته به جشنواره از طریق صفحات مجازی برای علاقه مندان به تئاتر به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به محاسن تئاتر خیابانی و عدم ایجاد هرگونه خطر و تهدید سلامتی شهروندان از نظر شیوع بیماری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اجراهای خیابانی در فضای باز انجام می‌شود و به گفته کارشناسان و پزشکان، بیماری کرونا اغلب در فضاهای بسته شیوع بیشتری دارد، تئاتر خیابانی می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های روشن ماندن چراغ هنرهای نمایشی در استان خود نمایی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان در پایان با تقدیر از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان چهارمین دوره جشنواره ملی چتر زندگی در یزد، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد بزرگ هنری اجتماعی که آثار آن در موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس و کرونا اجرا می شود بتواند موجب رضایت‌مندی اهالی هنر و شهروندان شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول