اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

«بدنسازی» قهرمان‌پرورترین رشته ورزشی در دیواندره است

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان دیواندره گفت: رشته بدنسازی در یک دهه گذشته به واسطه تلاش مربیان و باشگاه‌داران قهرمان‌پرور‌ترین ورزش دیواندره بوده و هر ساله عناوین مختلف انفرادی و تیمی در سطح استان و کشور کسب می‌شود.

«بدنسازی» قهرمان‌پرورترین رشته ورزشی در دیواندره است

آزاد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ورزش بدنسازی در شهرستان دیواندره بیشتر از سه‌دهه قدمت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اوایل دهه هفتاد با تلاش مربیانی همچون زنده‌یاد جلال نسرینی و طالب قوشچی رشته بدنسازی به مردم دیواندره معرفی شد و بعد از فراهم شدن بستر مناسب برای رونق این رشته در دهه‌ هشتاد بدنسازی به یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین ورزشکاران این شهرستان تبدیل شد.

وی افزود: به علت علاقه‌مندی جوانان، تعداد باشگاه‌های بدنسازی در این شهرستان در دهه 80 افزایش پیدا کرد و در حال حاضر بدنسازی جز ورزش‌های پرطرفدار و قهرمان‌پرور دیواندره به شمار می‌رود.

به گفته وی، 9 باشگاه آقایان و دو باشگاه ویژه بانوان در رشته بدنسازی در شهرستان دیواندره مشغول به فعالیت هستند و به صورت آماری بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در این باشگاه‌ها فعالیت دارند.

رحمانی بیان کرد: رشته بدنسازی در یک دهه گذشته به واسطه تلاش مربیان و باشگاه‌داران قهرمان‌پرور‌ترین ورزش دیواندره بوده و بدنسازان دیواندره‌ای هر ساله عناوین مختلف انفرادی و تیمی در مسابقات استانی و کشوری کسب می‌کنند.

وی اضافه کرد: هیأت بدنسازی دیواندره در سال‌های ۹۶ الی ۹۹ به عنوان هیأت برتر از طرف اداره ورزش و جوانان انتخاب شد.

رحمانی در خصوص وضعیت بدنسازی دیواندره در دوران کرونا نیز گفت: باشگاه‌های بدنسازی به عنوان پیشگامان عرصه سلامت جز نخستین صنف‌هایی بودند که به مدت چهار ماه به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

به گفته وی، بعد از مساعدشدن وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا و آغاز فعالیت اصناف مختلف در سطح شهرستان باشگاه‌های بدنسازی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفتند.

رئیس هیأت بدنسازی شهرستان دیواندره خاطرنشان کرد: سال ۹۸ هیات بدنسازی بهترین عملکرد را داشت، چندین اعزام به مسابقات پرس سینه و ددلیفت قهرمانی باشگاه‌های استان داشتیم و چندین عنوان اول و دوم تیمی و کسب ده‌ها مدال نتیجه این اعزام‌ها در سطح استان بود.

وی اذعان کرد: ۲۰ نفر از ورزشکاران دیواندره به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی اعزام شدند و بیش از 10 مدال کشوری در قویترین مردان، پرس سینه، ددلیفت و دو مدال طلای مچ اندازی بانوان قهرمانی کشور را کسب کردیم.

رحمانی افزود: تیر ماه ۱۳۹۸ میزبان مسابقات مچ‌اندازی بانوان قهرمانی استان کردستان بودیم و مقام اول تیمی این دوره از مسابقات را به دست آوردیم.

وی عنوان کرد: چندین مسابقه داخل شهرستان و سه فستیوال آقایان و بانوان را برگزار کردیم و از این برنامه‌ها استقبال فراوان شد اما در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها تمامی مسابقات لغو و مجوز هیچ‌برنامه و فعالیتی نداشتیم اما در شش ماهه دوم سال جاری با شروع فعالیت بدنسازی در سطح استان و شهرستان توانستیم دو مسابقه ددلیفت وپاورلیفتینگ بانوان را برگزار کنیم‌.

رحمانی اذعان کرد: هیات بدنسازی به واسطه زحمات مربیان و باشگاه‌داران فعال‌ترین و پرافتخار‌ترین رشته طول پنج سال گذشته در سطح شهرستان بوده است و با توجه به عملکرد موفق رشته بدنسازی، لازم است متولیان امر توجه ویژه به این رشته داشته باشند.

وی در خصوص مشکلات و دغدغه‌های هیات بدنسازی شهرستان دیواندره گفت: متاسفانه دفتر هیات نداریم و جلسات و وزنکشی مسابقات را هر بار در یک مکان برگزار می‌کنیم، نبود امکانات لازم جهت برگزاری مسابقات سطح شهرستان و میزبانی مسابقات استانی ، کمبود منابع مالی با توجه فعالیت قابل قبول این هیات از اصلی‌ترین مشکلات هیات بدنسازی دیواندره هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه ورزشکاران دیواندره در سطح کشور همیشه دارای مقام بوده‌اند، گفت: میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رشته پرس‌سینه و قویترین مردان، تاسیس پایگاه قهرمانی و تجهیز آن با حمایت مسئولین شهرستان و استان، توسعه حوزه بانوان به صورت افزایش باشگاه‌های بدنسازی بانوان، اعزام نفرات به کلاس مربی‌گری بخاطر استقبال بانوان در چند سال گذشته از رشته بدنسازی جزء برنامه‌های این هیات است.

وی در پایان گفت: بدنسازی در دیواندره جایگاه ویژه‌ای دارد و استقبال مردم و بخصوص بانوان از این ورزش به نسبت چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با توجه به فعالیت مستمر مربیان و افزایش باشگاه‌های بدنسازی، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد استقبال بیشتر مردم از این رشته باشیم.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول