اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سرانه بالای مصرف آب در کرمانشاه/ ۴۰ درصد آب به علت فرسودگی شبکه هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سرانه بالای مصرف آب در استان، گفت: به‌ علت فرسودگی سیستم‌های لوله‌کشی هم، ۴۰ درصد هدررفت آب داریم.

سرانه بالای مصرف آب در کرمانشاه/ ۴۰ درصد آب به علت فرسودگی شبکه هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جشنواره فراگیر نخستین واژه «آب» با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در سالن جلسات دفتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: کشور ایران از نظر اقلیمی بسیار خشک و نیمه‌خشک است به صورت مقطعی با کمبود آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک‌سوم میانگین بارندگی دنیا را در شرایط عادی داریم، گفت: در برخی سال‌ها شرایط حادتر شده به خصوص امسال آمارها نشان می‌دهد که سال امیدوارکننده از نظر بارش باران نداریم، نوع بارش از نظر برف و باران متفاوت شده باران رگباری و بسیار مخرب است زیاد تاثیری بر منابع آب زیرزمینی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: ۷۰ درصد از منابع آب زیرزمینی است این در حالی است که مصرف بیش از حد است، ما در کشور یک و نیم برابر بیشتر از میانگین جهانی مصرف داریم.

وی با بیان اینکه مصرف آب نسبت به سرانه بسیار بالاست، گفت: فرسودگی تجهیزات شبکه را نیز داریم که به خاطر همین فرسودگی ۴۰ درصد از آب هدر می‌رود.

کاکاوند در پایان، گفت: برای هر مترمربع آب، ۲ هزار تومان هزینه می‌شود در حالی که از مشترک ۴۰۰ تومان گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم،گفت: ما باید مسیر درست را  پیش بگیریم تا از امکانات استفاده کنیم در این راستا باید از خانواده‌ها شروع کنیم.

مجید یزدان‌پناه گفت: ۹۳ درصد از دانش‌آموزان در شبکه شاد می‌توانند فرهنگ درست استفاده کردن از آب را یاد بگیرند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه درخواست کرد که آب مدارس به هیچ عنوان قطع نشود که نظر مساعد مدیر کل آب و فاضلاب را در برداشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول