اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مردم را به کاشت نهال و درخت تشویق کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس گفت:‌ باید در مقابل افرادی که در حال نابودی درختان هستند مردم را به کاشت نهال و درخت تشویق کنیم و علاوه بر ایجاد فضای سبز به پاکیزگی محیط زیست پیرامون خود اهمیت بدهیم.

مردم را به کاشت نهال و درخت تشویق کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سبزی در آیین گرامیداشت روز درختکاری که به همت شهرداری ساوه در رمپ و لوپ الغدیر ساوه برگزار شد گفت: اهمیت درختکاری بسیار زیاد است و در آموزه‌های دینی ما نیز بر کاشت درخت خصوصاً درختان مثمر بسیار تأکید شده است.

وی افزود: خوشبختانه در کشوری هستیم که در جای‌جای آن استعداد رشد کشاورزی و فضای سبز وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با تأکید بر اینکه علاوه بر درختان میوه، باید در گسترش فضای سبزی با بهره‌مندی از درختان غیر مثمر بکوشیم افزود: جنگل‌ها ریه‌های زمین هستند و اکسیژن ما را تأمین می‌کنند اما طبق آمار در دنیا هر یک دقیقه به‌اندازه ۵ زمین فوتبال فضای سبز نابود می‌شود.

سبزی قلمداد کرد: ما باید در مقابل افرادی که در حال نابودی درختان هستند مردم را به کاشت نهال و درخت تشویق کنیم و علاوه بر ایجاد فضای سبز به پاکیزگی محیط زیست پیرامون خود اهمیت بدهیم.

وی با تقدیر از راه‌اندازی پویش کاشت نهال مهربانی توسط شهرداری ساوه گفت: اگر هر ایرانی ۱ درخت بکارد یعنی بیش از ۸۰ میلیون درخت جدید به سرانه فضای سبز کشور اضافه شده بنابراین باید در فضای حقیقی و مجازی مردم را به این امر تشویق کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس همچنین از فراهم شدن ۴۰ هزار اصله درخت توسط دفتر نماینده برای توزیع بین شهروندان در روزهای آتی خبر داد.

سالانه ۲۰ هزار درخت در ساوه کاشته شود

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز بر لزوم فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: شهرستان ساوه یکی از شهرستان‌هایی است که باید سرانه فضای سبز آن ارتقا پیدا کند که برای سلامت و اکوسیستم از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی میرزایی افزود: سالانه باید حدود ۲۰ هزار درخت در این شهرستان کاشته شود تا علاوه بر پاکیزگی محیط زیست سرانه فضای سبز را گسترش داد.

به گزارش فارس شهرداری ساوه به مناسبت روز درختکاری بالغ‌بر ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر را جهت توزیع بین شهروندان فراهم کرده است که شامل توت بارده، انار بارده، کاج، زیتون، صنوبر و... می‌باشد.

شهروندان ساوجی می‌توانند از فردا به مدت ۱۰ روز با مراجعه به گلخانه سازمان سیما و منظر واقع در خیابان فرهنگ نسبت به دریافت نهال و کاشت آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول