اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

یک طرح خلاقانه در سمنان/ یک درخت با تولد هر نوزاد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: یک درخت شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد سمنانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان کاشته شود.

یک طرح خلاقانه در سمنان/ یک درخت با تولد هر نوزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در جشن درختکاری و هفته گرامیداشت منابع طبیعی و آبخیزداری که در محوطه مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه برگزار شد، اظهار کرد: یک درخت شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد سمنانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان کاشته شود.

وی افزود: یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و وطن را می‌توان با کاشت نهال شناسنامه‌دار هم گرامی داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کاشت درخت باید به معنای واقعی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود، گفت: کاشت نهال در نقاط مختلف استان براساس زیست‌بوم هر منطقه باشد.

فخری با بیان اینکه باید به هر دلیل و مناسبت آیینی و ملی در کشور و استان درخت کاشته شود، اظهار کرد: قرار است در ۲۰ هکتار از محوطه مجتمع در حال ساخت گردشگری و فرهنگی امید سرخه درخت کاشت شود که این اقدام بسیار ارزشمند و پسندیده است.

وی افزود: با افزایش پوشش گیاهی شاهد فضای سبز خوب برای بهره‌مندی مردم استان و زائران حرم رضوی (ع) در آینده نزدیک در این منطقه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عنوان کرد: استانداری سمنان همواره به حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی معتقد بوده است و تغییر کاربردی اراضی خط قرمز استانداری سمنان است.

کاشت بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز اظهار کرد: در هفته درختکاری امسال بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان سمنان کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه اقشار مردم و مسئولان در کاشت درخت و حفاظت درختان در استان سمنان بکوشند، گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، بهانه‌ای است تا اقشار مردم به اهمیت مسئله درختکاری توجه ویژه داشته باشند.

جایگاه کاشت نهال در فرهنگ ایرانی اسلامی

حجت‌الاسلام ‌مصطفی فاطمی‌بصیر، امام جمعه سرخه نیز در این آیین اظهار کرد: کاشت نهال و توجه به درختکاری در فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و این اصل مهم در جامعه بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه آیات و روایات مختلفی در ارتباط با اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام بیان شده است، افزود: درختکاری یک اصل مهم برای شکرگذاری نعمت‌های الهی است و باید به مناسبت‌های مختلف در کشور درخت کاشت شود.

امام جمعه سرخه گفت: کاشت درخت در دین مبین اسلام مقدس است و همه مردم شریف استان سمنان را به کاشت درخت سفارش می‌کنم.

فرهنگ‌سازی نیکوکاری و درختکاری از مؤلفه‌های جامعه اسلامی است

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز گفت: نیکوکاری و حمایت از افراد بی‌بضاعت جامعه و در کنار آن درختکاری اقدام پسندیده‌ای است که باید نسبت به این مسئله مهم حساس باشیم.

وی افزود: فرهنگ‌سازی نیکوکاری و درختکاری از مؤلفه‌های جامعه اسلامی اصیل است و توجه به این اصول می‌تواند اخلاق‌مداری را در جامعه ترویج کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: از فرصت روز درختکاری استفاده می‌کنم و از تمام اقشار مردم استان سمنان دعوت می‌نمایم علاوه بر کاشت نهال در فریضه نیکوکاری شرکت کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول