اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

دادخواهی بمباران‌ شیمیایی سردشت مشمول زمان نشود/استفاده از سلاح شیمیایی محکوم است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه استفاده از سلاح شیمیایی محکوم است، گفت: دادخواهی در حادثه سردشت نباید مشمول زمان بشود و حامیان صدام، به ویژه اروپایی ها که گاز خردل در اختیار این کشور بعثی قرار دادند باید محکوم شوند.

دادخواهی بمباران‌ شیمیایی سردشت مشمول زمان نشود/استفاده از سلاح شیمیایی محکوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت، اظهار داشت: حادثه سردشت نباید مشمول مرور زمان شود و حادثه سردشت از یاد مسئولان و مردم برود.

رییس قوه قضاییه افزود: ما امروز در جایگاه مدعی حقوق انسان و بشر هستیم و غرب در جایگاه متهم، که چگونه بی رحمانه مردم را در سردشت، ایران و حتی کردستان عراق با سلاح شیمیایی کشتند.

رییسی خاطرنشان کرد: غربگرایان به توحش مبتلا شده‌اند و ما امروز باید نسل فعلی و آینده را نسبت به این توحشی که به نام تمدن در دنیا نشان داده می‌شود، آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در جایگاه مدعی و مغرب زمین در جای متهم قرار دارد، افزود: دیپلماسی فعال لازم است تا پرده این جنایات را بردارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه باید نیاز دارویی جانبازان شیمیایی تامین شود، گفت: باید به صورت ویژه ای نیازهای دارویی و درمانی جانبازان شیمایی تامین شود.

رییسی افزود: متاسفانه مدعیان حقوق بشر غربی حتی اجازه نمی‌دهند داروهای مورد نیاز آنها وارد کشور شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به تکریم خانواده شهدا دارند و مسئولان باید دیدگاه ویژه ای نسبت به خانواده شهدا داشته باشند. 

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: مقام معظم رهبری قبل از شرایط کرونایی در برنامه های کاری خود ، برنامه دیدار با خانواده شهدا داشتند چرا که توجه به شهید و شهادت، توجه به انقلاب است.

رییسی با اشاره به توطئه دشمنان، افزود: بحث دشمنان تفرقه انداختن میان شیعه و سنی نیست بلکه کم رنگ کردن اسلام است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول