اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

جزئیات مرحله آخر المپیاد دانش‌آموزی نانو/ رقابت در چهار شهر منتخب و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو گفت: مرحله نهایی المپیاد در چهار شهر مراغه، نیشابور، شیراز و سنندج در حال برگزاری است. تست‌ پی‌سی‌آر همه شرکت‌کنندگان منفی بوده است و رقابت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جزئیات مرحله آخر المپیاد دانش‌آموزی نانو/ رقابت در چهار شهر منتخب و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

نسیم ذوقی سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس درباره جزئیات مرحله آخر یازدهمین دوره از المپیاد دانش‌آموزی گفت: ثبت‌نام یازدهمین المپیاد از سال گذشته آغاز شده و مرحله نخست آن به صورت آنلاین برگزار شد.

ذوقی افزود: 10 هزار و 584 دانش‌آموزان در این دوره از المپیاد شرکت کردند که از این تعداد 418 نفر وارد مرحله دوم شدند؛ این مرحله در 19 شهر و حوزه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد و در حال حاضر هم مرحله نهایی در حال برگزاری است که 30 نفر در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی مرحله نهایی المپیاد در شهرهای مختلف در حال برگزاری است، گفت: در چهار شهر منتخب مرحله سوم رقابت در حال برگزاری است. یکی از این شهرهای منتخب آذربایجان شرقی است که آزمون در مراغه برگزار می‌شود، شهر منتخب دیگر خراسان رضوی است که در نیشابور برگزار می‌شود، استان فارس در شهر شیراز و حوزه سنندج از دیگر شهرهای منتخب برای برگزاری مرحله نهایی آزمون هستند.

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو اظهار داشت: در حوزه سنندج 15 دانش‌آموز شرکت کردند که 13 نفر آنها از استان کردستان، یک نفر از ایلام و نفر دیگر از تویسرکان شرکت کرده است.

ذوقی یادآور شد: در مراغه پنج دانش‌آموز شرکت کردند که 2 نفر از آنها بومی هستند و مابقی دانش‌آموزان از تبریز، خوی و ارومیه آمده‌اند؛ در نیشابور نیز چهار دانش‌آموز شرکت دارند که 2 نفر از نیشابور، یک نفر از مشهد و نفر دیگر از بابل شرکت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز بابلی راه یافته به مرحله آخر رقابت از برگزیدگان المپیاد نجوم است؛ علاوه بر وی یکی از دانش‌آموزان شیراز و دانش‌آموز مراغه نیز از برگزیدگان المپیاد شیمیی هستند.

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو ادامه داد: رول برگزاری آزمون در مرحله آخر بدین شکل بوده که دانش‌آموزان منتخب در سازمان پژوهش‌ها 8 الی 10 روز حضور پیدا می‌کردند و کلاس‌های حضوری، عملی، آزمایش‌ها و اختتامیه در همان محل سازمان پژوهش‌ها برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط کرونا این دانش‌آموزان به چهار حوزه تقسیم‌بندی شدند که هم تعداد حضور افراد در حوزه کمتر شود و هم به محل سکونت آنها نزدیک باشد.

ذوقی افزود: دانش‌آموزان علاوه بر ارائه رضایت‌نامه، تست‌ پی‌سی‌آر دادند و تست تمامی افراد منفی شده است؛ دانش‌آموزان تا پایان رقابت در محل خوابگاه حضور دارند و به نوعی همه قرنطینه هستند تا آزمون از نظر کرونا با اطمینان برگزار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مرحله سوم چه زمانی پایان می‌یابد، گفت: تا روز شنبه دانش‌آموزان کارهای آزمایشگاهی و نرم‌افزاری را تحویل می‌دهند و پس از آن ارائه با پاورپوینت هفته آینده در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه انجام می‌شود و در نهایت اختتامیه دوره یازدهم 25 اسفند به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو یادآور شد: همه 30 نفری که به مرحله پایانی راه یافته‌اند برنده رقابت هستند و تنها رنگ مدال آنها با هم تفاوت دارند که بستگی به کسب امتیاز آنها از کلاس‌های آنلاین، تمرین‌ها، نمونه‌های تحویلی آنها، نمونه امتحان کتبی و انضباط در آزمایشگاه دارد و مجموع امتیاز آنها کسب مدال طلا، نقره یا برنز را مشخص می‌کند.

ذوقی در پایان گفت: همه این 30 دانش‌آموز عضو ملی بنیاد نخبگان شده و از امتیاز نخبگی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول