اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گشایش نخستین نمایشگاه «نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات» در کرمان

نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی قطعات و صادرات در سال جهش تولید درمحل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق کرمان برگزار شد.

گشایش نخستین نمایشگاه «نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات» در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیرحسین سعید، مدیر نمایشگاه جنوب‌شرق عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بوی‌سازی قطعات و صادرات در سال جهش تولید اظهار داشت: نمایشگاه یک صنعت‌ است و نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان می‌تواند به‌عنوان محرکه اقتصادی در استان عمل کند.

وی اظهار کرد: بومی‌سازی قطعات در داخل کاری است که توسط جوانان‌ انقلابی انجام می‌شود و این کار ضمن اشتغالزایی‌ نیازهای داخل را برآورده و از واردات جلوگیری می‌کند.

 

سعید عنوان کرد: این نمایشگاه در 5 هزار متر مربع فضا و با بیش از 50 غرفه دایر شده که شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، گل‌گهر سیرجان و...در آن حضور دارند.

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردی شرکت مس در حوزه تأمین قطعات در داخل

حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این مراسم گفت: در مهندسی معکوس باید همه شرکت‌ها ورود کنند. در این مهندسی بسیاری شرکت‌ها اقدامات موثری داشتند و الزامات را رعایت کردند.

 وی با اشاره به اینکه شرکت مس با وجود تحریم‌ها در بودجه سال آینده، رشد دارد و با آزادسازی قیمت‌ها تمامی شرکت‌ها مجبور به انجام تولید قطعات و ملزومات هستند، افزود: در آینده باید شرکت‌ها اقدام به تولید ملزومات خود کنند که شرکت مس در کرمان حدود سالانه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه تولید و مسائل جاری ظرفیت خوبی دارد که اگر تا ۳۰ درصد محقق شود عدد خوبی در حوزه اشتغال و تامین مواد اولیه خواهد داشت.

 

احمدی تصریح کرد: مس در استان کرمان به میزان ۷۰۰ میلیون یورو  پروژه در حال اجرا دارد که با ظرفیت‌های کشور می‌توانیم ۵ هزار میلیارد تومان در زمینه تامین قطعات در داخل شرکت اقدام کنیم که این کار موجب توسعه تولید و اشتغال موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تکنولوژی مواد اولیه و‌ حمایت دستگاه‌ها را پشت تولید داشته باشیم در بحث‌های کیفیتی می‌توانیم رقابت ایجاد کنیم و مس آمادگی کامل برای این حوزه و خدمات دارد و دست تولیدکنندگان را در حوزه تامین قطعات و نیازهای شرکت مس به گرمی می‌فشاریم.

به گزارش فارس، این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ اسفند دایر است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول