اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سخاوت از ویژگی‌های بارز مردم کردستان است/ ضرورت مشارکت در جشن عاطفه‌ها برای کمک به نیازمندان

امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم کردستان که اهل دین و معنویت هستند، سخاوت از ویژگی‌های آنان است و هر آنچه در توان داشته باشند کمک می‌کنند و بخشندگی انان تعطیل نخواهد شد.

سخاوت از ویژگی‌های بارز مردم کردستان است/ ضرورت مشارکت در جشن عاطفه‌ها برای کمک به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنتدج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، از مدیرکل کمیته امداد کردستان تقدیر کرد و اظهار داشت: گزارش او شعار نبود بلکه عمل بود که از سخاوت مردم و نیازمندی‌های مردم استان صحبت کرد.

امام جمعه موقت سنندج افزود: مردم کردستان که اهل دین و معنویت هستند، سخاوت از ویژگی‌های آنان است و هر آنچه در توان داشته باشند کمک می‌کنند و بخشندگی آنان تعطیل نخواهد شد.

به گفته وی، دستان سخاوتمندان مردم در این ایام جشن نیکوکاری هم نیز باید برای دفاع عمل صالحه‌شان در قیامت، قطعا پیشقدم خواهند شد چرا که به دستور خداوند در خیرات عمل خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: عمل صالح انسان را به راه راست هدایت می‌کند و از امتیازات بهشت برین برخوردار می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج همچنین تصریح کرد: خداوند رضایت‌مندی خود از بندگان و دستیابی آنان به بهشت را عمل صالح می‌داند لذا کسانی که می‌خواهند به چنین جایگاهی برسند باید برای عمل صالح برنامه‌ریزی کنند.

وی حضور در نماز جمعه را تکلیف الهی دانست و گفت: شناسنامه معنوی مسلمانان، شاگردی مکتب پیامبر و اهل بیت است.

ماموستا خالدی ادامه داد: در روز قیامت کسانی که به تکالیف عمل نکرده‌اند، واجبات و عبادات الهی انجام نداده‌اند، پشیمان می‌شوند و برای آنان جز حسرت باقی نمی‌ماند.

وی افزود: در این روز چنین انسان‌هایی نادم هستند که چرا در مسیر پیامبر و دین قرار نگرفته‌اند لذا در این دنیای گذرا باید استفاده کرد و با عمل صالح توشه آخرت کسب کرد.

امام جمعه موقت سنندج همچنین اذعان داشت: انسان‌های عاقل کسانی هستند که فرصت عمر برای آنها غنیمت است و اهل سخاوت باشند نه کسانی که از آن برای غیبت و اعمال بد بکار می‌گیرند.

وی قلب مومنین جای رحمت و نور خداوند است لذا نباید به گونه‌ای عمل کرد که جای ظلمت و تاریکی شود.

ماموستا خالدی همچنین گفت: بهشت جای کسانی است که از عذاب خداوند ترس دارند، صله رحم به جای می‌آورند و اهل تقوا هستند و عمل آنها مورد تایید خداوند است.

وی در ادامه عنوان کرد: کسانی که عمل صالح داشته و اهل نیکویی باشند، خداوند از آنها محافظت خواهد کرد.

امام جمعه موقت سنندج فلسفه وجودی انسان را امتحان الهی دانست و گفت: ملاک قبولی در این امتحان عمل صالح و عمل به دستورات الهی است و به این نکته توجه داشت که زمان ابن امتحان تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول