اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم/رئیس جمهور باید شجاع و پاکدست باشد

حجت‌الاسلام محسن رهامی با اشاره به اینکه اصلاح امور از طریق شرکت در انتخابات حاصل می‌شود و نباید این فرصت ساده انگاشته شود، گفت: نماینده وقتی با مجلس می‌آید با پشتیبانی رای مردم آمده است و ما نباید با بی‌تفاوتی در انتخابات شرکت نکنیم و همه باید سهم خود را از انتخابات و از فضای ایجاد شده بگیریم.

نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم/رئیس جمهور باید شجاع و پاکدست باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن رهامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصلاح‌طلبان زنجانی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بنده فرزند زنجان هستم و هدفم از سفر به زنجان نیز بررسی مشکلات این استان و هم‌اندیشی با نخبگان این خطه است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بحرانی که دامن‌گیر استان زنجان شده است، اضافه کرد: من برای هم‌اندیشی آمده‌ام تا مشکلات شهری و استان را احصا کنیم تا راهکاری برای حل آن اندیشیده شود.

رهامی با اشاره به فرصت انتخابات برای نشان دادن حضور مردم و پیشخوان حضور سیاسیون در نظام گفت: نباید فرصت حضور در انتخابات را از دست دهیم و با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شویم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح امور از طریق شرکت در انتخابات حاصل می‌شود و نباید این فرصت ساده انگاشته شود، گفت: نماینده وقتی با مجلس می‌آید با پشتیبانی رای مردم آمده است و ما نباید با بی‌تفاوتی در انتخابات شرکت نکنیم و همه باید سهم خود را از انتخابات و از فضای ایجاد شده بگیریم.

وی سفر خود به زنجان را تبلیغاتی تلقی نکرد و گفت: تا انتخابات دو ماه فرصت باقیست، اما باید از همین الان برای انتخابات برنامه‌ریزی کنیم و در جریان انتخابات نباید فکر کنیم، هر که بالاتر است عقل کل است در حالی که اینطور نیست و ما نیز باید فعال باشم و زنجان باید سهم خود را از این فضای فراهم شده بگیرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی صلح به رزومه کاری خود در کشورهای مختلف و امور پژوهشی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اختیارات رئیس جمهور در کشورهای مختلف متفاوت است، ولی مهم این است که اگر کسی شجاع و پاکدست باشد و از اختیارات خود استفاده کند، کشور را بهتر مدیریت خواهد کرد.

رهامی با اشاره به برخی از مشکلاتی که استان زنجان با آن درگیر است، اضافه کرد: دو نوع برخورد در مقابل این مشکلات وجود دارد، یک نوع برخورد، برخورد انفعالی و یک نوع برخورد هم به میدان آمدن است، کاری که امام راحل آن زمان انجام دادند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور پایین آمده و مهاجرت از مناطق زاگرس‌نشین از جمله زنجان بیشتر شده است، اضافه کرد: چرا باید از زنجان و مناطق دیگر به کرج بروند، چون امکانات مناطق زاگرس نشین کم بنده و عدالت توزیع نشده به همین خاطر مهاجرت زیاد شده است.

رهامی با اشاره به اینکه بی‌تفاوت شدن کمکی به اصلاح امور نخواهد کرد و ما باید خودمان تلاش کنیم، اضافه کرد: وقتی بحث کاندیداتوری بنده در انتخابات مطرح شد، برخی گفتند که شرکت در انتخابات آب در هاون کوبیدن است و می‌گفتند حیثیت خود را پای انتخابات نگذارید در حالی که ما برای معضلات و مشکلات کشور برنامه داریم.

وی با اشاره به وجود سوء مدیریت در کشور گفت: ما از بس سوء مدیریتی داریم پول نفتی که به کشورها فروخته‌ایم را نمی‌توانیم بگیریم و این یک ضعف بزرگ است.

رهامی ضمن تأکید بر تعاملات بیشتر با کشورهای دیگر ادامه داد: مگر می‌شود، در کشور دیوار کشید و گفت نمی‌خواهیم fatf استفاده کنیم، در حالی که ما تا ارتباطات خود را با دنیا اصلاح نکنیم امور اصلاح نخواهد شد.

وی تصریح کرد: البته رئیس جمهور نیز در اصلاح برخی از امور می تواند کار کند ولی ما هم باید پای کار باشیم و به عقیده بنده باید کاری که در بنیاد صلح در حال انجام است را باید انجام دهیم چون افرادی هستند که در دنیا حرف‌های ما را می شنوند و باید ما از سرمایه‌گذاری جهانی استفاده کنیم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: باید بر اساس دولت اجتماعی توسعه‌مدار فعالیت کنید و مردم باید از دست دولت در امنیت باشند و دولت نباید در زندگی مردم دخالت کند و مردم باید احساس کنند که دولت کمترین دخالت را در زندگی مردم دارد.

رهامی همچنین با تأکید بر پذیرش تنوع فرهنگی و مذهبی در کشور گفت: چه دلیل داریم که خانم نمی‌تواند وزیر باشد و در راس امور قرار نگیرند در حالی که اگر این باشد وحدت ملی ایجاد خواهد شد.

در ادامه نیز تعدادی از اصلاح‌طلبان به نمایندگی از این طیف نسبت به بیان انتقادات خود از دولت پرداخته و برخی از مشکلات استان زنجان را مطرح کردند.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول