اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار درباره تخریب‌ باغ‌ها و تغییر کاربری در شهر سردرود

امام جمعه شهر سردرود با انتقاد از تخریب باغات این شهر، گفت: مردم اگر متوجه تخریب باغات می‌شوند، باید مطالبه‌گری کنند و اگر می‌بینند با تغییر کاربری، درختان را بریده و به جای آن سوله‌سازی و سالن‌سازی می‌کنند، باید با راه‌اندازی کمپین مخالفت با طبیعت‌سوزی از مسوولان توقف آن را مطالبه کنند.

هشدار درباره تخریب‌ باغ‌ها و تغییر کاربری در شهر سردرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به هفته منابع طبیعی اهمیت دادن به طبیعت را از جمله تاکیدات آموزه‌های دینی دانست و اظهار داشت: محیط زیست یک مسئله فردی نیست بلکه مسئله ملی است که همه باید از آن مراقبت کنند.

خطیب جمعه سردرود با انتقاد از تخریب باغات این شهر افزود: مردم اگر متوجه تخریب باغات می‌شوند، باید مطالبه‌گری کنند و اگر می‌بینند با تغییر کاربری، درختان را بریده و به جای آن سوله‌سازی و سالن‌سازی می‌کنند، باید با راه‌اندازی کمپین مخالفت با طبیعت سوزی از مسوولان توقف آن را مطالبه کنند.

وی گفت: همچنین جهادکشاورزی و شهرداری‌ها باید با محیط زیست به منزله ناموس رفتار کنند و اجازه ندهند که افرادی با استفاده از قدرت رانتی خود به راحتی طبیعت را تخریب کرده و موجب قطع شدن امکان تنفس بشریت شوند.

جلیلی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری تاکید کرد: باید بدانیم نحوه مالکیت ما نسبت به اموالمان اعتباری است و ما نماینده مالک حقیقی که همان خدا هست، می‌باشیم، از این رو باید دارایی‌های‌مان را در مسیر رضایت خداوند که یکی از آنها احسان و نیکی به نیازمندان است، هزینه کنیم.

وی ادامه داد: البته انفاق با خرج کردن فرق می‌کند، انفاق خرج کردنی است که خلائی را پر کند و‌ یک نیاز را رفع نماید، خیلی از خرج کردن‌ها که به ظاهر هم برای کارهای نیک است در حقیقت انفاق نیست، چه بسا افرادی میلیاردها هزینه می‌کنند به‌نام کار خیر اما هیچ شکافی از جامعه را پر نمی‌کند این انفاق نیست، مفهوم انفاق هزینه کردن هوشمندانه است در جایی که واقعاً نیازی برطرف بشود.

امام جمعه سردرود با یادآوری حمله آمریکا به پادگان امام علی (ع) در منطقه بوکمال تصریح کرد: جوبایدن با این کار نشان داد که روی دیگر سکه استکبار است و می‌خواهد به ایران هشدار بدهد که اگر برجام نتیجه ندهد، گزینه نظامی روی میز است اما باید بمانند سلف خود بداند که اولاً بعد از ترور سردار اکنون موضوع انتقام سخت در سطح منطقه مطرح هست نه فقط عراق ثانیاً تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج در پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است و نکته سوم این که بر خلاف تصور آمریکا حشدالشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و حمله به مواضع آنها نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی مقاومت عراق و شعله‌و‌رسازی خشم جوانان عراق بر ضد آمریکا ندارد.

امام جمعه سردرود در بخش دیگری از خطبه‌ها به آداب ظاهری دعا که از جمله آنها عمومیت دادن به دعا و همین طور دعا به صورت دسته جمعی به همراه بلند کردن دستان به سمت آسمان به نشانه اینکه رزق و روزی انسان‌ها بر اساس وعده الهی از آسمان است، تاکید کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول