اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازگشت به مدار تولید با همت دادستانی ایلام/ ۴۰ کارگر به شغل قبلی خود بازگشتند

کارخانه آرد ایوان که به دلایل متعدد راکد مانده بود، با پیگیری و دستور دادستانی استان مشکلات آن مرتفع و فعالیت دوباره خود را از سرگرفت و 40 کارگر نیز که در این راستا از کار بیکار شده بودند به شغل قبلی خود بازگشتند.

بازگشت به مدار تولید با همت دادستانی ایلام/ ۴۰ کارگر به شغل قبلی خود بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارخانه آرد ایوان یکی از واحدهای تولیدی است که در زمینه تامین آرد فعالیت داشته اما یک سالی است که به دلیل مشکلات متعدد راکد مانده و امروز با ورود دادستان ایلام به چرخه تولید بازگشته است.

در دی ماه سال جاری با حضور جمعی از مسوولان دستگاه قضایی استان ایلام، مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام و شهرستان ایوان مشکلات سد راه تولید کارخانه تولید آرد این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به دنبال تلاش برای راه اندازی و احیای مجدد این کارخانه، جلسات متعددی در دادستانی مرکز استان ایلام برگزار شد و در این جلسات مشکلات این کارخانه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و با همکاری سازمان‌های مختلف این مشکلات مرتفع و با ارائه تسهیلات لازم این کارخانه آرد به چرخه تولید بازگشت.

سال 98 مسوولین و مدیران شهرک‌های صنعتی قول‌هایی به منظور فعال سازی دوباره این کارخانه و بازگشت ۴۰ کارگر ایوانی به کارخانه را دادند که این قول‌ها از سوی مسوولین عملی نشد و امروز با ورود دادستان، این کارخانه دوباره فعال شد.

گفتنی است؛ فعالیت تولیدی کارخانه آرد شهرستان ایوان با حضور مدیران و مقامات محلی در سال 96 با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان و سرمایه در گردش ۱۵ میلیارد و ظرفیت تولید سالیانه ۶۰ هزار تن آرد از گندم آغاز شد که به دلیل مشکلات متعدد تعطیل و 40 کارگر از کار خود بیکار شده بودند.

هدف دستگاه‌های نظارتی رفع موانع تولید است

رضا امیری‌مقدم جانشین دادستان  ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: بررسی مشکلات و رفع موانع تولید از اهداف مشترک همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان ایلام است؛ این واحد صنعتی با اشتغالزایی ۴۵ نفر به طور مستقیم و ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ تن آرد در سال 96 آغاز به کار کرد.

تعطیلی کارخانه و مشکلات جوانان

اقبال اسماعیلی مدیر عامل شهرک‌های صنعتی ایلام نیز گفت: شهرک صنعتی ایوان یکی از شهرک‌های فعال استان است که چند طرح صنعتی بزرگ همچون کارخانه آرد و نورد در آن فعالیت دارند؛ اما تعطیل شدن این واحدها مشکلاتی را برای جوانان این منطقه فراهم آورده است.

وی افزود: در این کارخانه بیش از 40کارگر فعالیت داشته که هر کدام از آنان نان آور خانواده بوده که با تعطیل شدن کارخانه مشکلات زندگی آنان دوچندان شده و امروز با پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد این کارخانه به چرخه تولید برگشته است.

 تامین آرد شهرستان و شهرستان‌های دیگر

علی آقابایایی رییس اداره صمت ایوان در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: کارخانه آرد ایوان یک از واحدهای تولیدی شهرستان است که در زمینه تامین آرد شهرستان و شهرستان‌های دیگر فعالیت داشت.

وی افزود: چند ماهی است که این کارخانه به دلیل اختلافی که بین شرکا به وجود آمده است تعطیل شده که همین امر باعث بیکار شدن 40کارگر در این واحد تولیدی شد؛ در حال حاضر در زمینه تامین آرد شهرستان با مشکل مواجه نیستم چرا که با قراردادی که با یکی از شرکت‌ها داشتیم از شهرستان چرداول تامین شد.

اختلافات مربوط به سهامداران و شرکا بوده است

امید علی سبزی فرماندار ایوان نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: مشکلات این واحد اولیه به استان منتقل شده و امروز این مشکلات مرتفع شده است؛ اختلاف اصلی مربوط به سهامداران و شرکا بوده که باعث تعطیلی این کارخانه شده این در حالی است تسهیلات بانکی نیز به شرکت فوق اتخاذ داده شده و در حال حاضر در چرخه تولید قرار دارد.

وی بیان داشت: 2 طرح بزرگ خوراک دام و کارخانه فولاد نیز تا پایان سال به چرخه تولید باز می‌گردند.

کارخانه آرد ایوان یکی از واحدهای تولیدی در استان ایلام شهرستان ایوان است که در زمینه تامین آرد شهرستان‌ها فعالیت داشته است؛ اما یک سالی به دلیل مشکلات متعدد راکد مانده و با حمایت و پیگیری‌های مستمر دادستانی ایلام امروز به چرخه تولید بازگشته و ۴۰ جوان تحصیلکرده ایوانی نیز مشغول کار شده‌اند؛ اشتغالی که نتیجه‌اش فقط پیگیری مستمر مسوولین بوده است.

انتهای پیام/ 970813/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول