اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین آب مشکل اصلی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کردستان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی توجه نمی‌شود گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی احداث شده در شهرک‌های صنعتی استان مشکل تامین آب دارند.

تامین آب مشکل اصلی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی دچار مشکل آب هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس وظیفه‌ای که دارد باید زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی را تامین کند.

وی افزود: در هر شهرستانی حداقل یک شهرک صنعتی وجود دارد و زمین را به سرمایه‌گذاران واگذار کرده‌ایم، اما هنوز زیرساخت‌های مورد نیاز آنها را تامین نکرده‌ایم که این جای نگرانی داشته و به تولید ضربه می‌زند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در شهرک آونگان قروه بسیاری از تولیدکنندگان علیرغم تمام سرمایه‌گذاری‌ها برای راه‌اندازی آب ندارند که مجبور به حفر چاه شدند و شرکت آب منطقه از آنان شاکی شد.

دره‌وزمی یادآور شد: این شهرک 130 هکتار مساحت دارد،اما آبی که برای آن تامین شده تنها 3.5 لیتر در ثانیه است در حالی که برای تامین آب مورد نیاز شهرکی با این مساحت نیاز به 60 لیتر در ثانیه آب است.

 وی بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی سقز، سنندج، بانه و دیگر شهرک‌های صنعتی استان نیز همچنان علیرغم احداث واحدهای تولیدی بسیاری مشکل آب داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شهرک‌های صنعتی که احداث می‌شوند با مصوبه هیئت دولت و با حضور وزرای نیرو و صنعت به تصویب می‌رسند و از این رو دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها نباید در تامین زیرساخت‌های حداقلی کوتاهی کنند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول