اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین جدیدترین تصاویر از مریخ را منتشر کرد

اداره ملی فضایی چین ، سه تصویر با کیفیت بالا از مریخ، دو تصویر پانکروماتیک و یک تصویر رنگی را که توسط کاوشگر مریخی این کشور گرفته شده، منتشر کرد.

چین جدیدترین تصاویر از مریخ را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، اداره ملی فضایی چین (CNSA)، سه تصویر با کیفیت بالا از مریخ، دو تصویر پانکروماتیک و یک تصویر رنگی را که توسط کاوشگر مریخ چین، تیانوان-۱ گرفته شده، منتشر کرد.

کاوشگر تیانوان ۱ در ژوئیه (تیر) سال گذشته به فضا پرتاب شد. مأموریت آن شامل قرار گرفتن و گردش به دور مدار مریخ، فرود آمدن و حرکت در سطح سیاره است.انتظار می‌رود این فضاپیما در ماه می یا ژوئن( اردیبهشت یا خرداد) بر روی مریخ فرود آید.

تصاویر پانکروماتیک توسط دوربین با وضوح بالا روی کاوشگر در فاصله حدود ۳۳۰ تا ۳۵۰ کیلومتری از سطح مریخ گرفته شده و بواسطه آنها  دهانه‌های کوچک سطح سیاره سرخ به خوبی قابل مشاهده است.

این دوربین با وضوح بسیار زیاد دهانه‌های کوچک، برجستگی‌ها، تپه‌های شنی و سایر ویژگی‌های سطح مریخ را ثبت کرده است. قطر بزرگترین دهانه حدود ۶۲۰ متر تخمین زده شده است.

تصویر رنگی که توسط یک دوربین با وضوح متوسط گرفته شده منطقه قطبی شمال مریخ را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول