اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سلحشوری مردم کرد در تاریخ بی‌نظیر است/رهبری با علم و آگاهی کامل کردستان را استانی فرهنگی نامیدند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج گفت: سلحشوری مردم کرد در تاریخ بی‌نظیر است و این مردم در طول تاریخ طلایه‌دار دفاع از انقلاب، دستاوردهای ارزشمند این نظام الهی و دین اسلام بوده‌اند.

سلحشوری مردم کرد در تاریخ بی‌نظیر است/رهبری با علم و آگاهی کامل کردستان را استانی فرهنگی نامیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی عصر امروز در پنل تخصصی سلحشوری کردها در حفاظت از مرزهای ایران از سلسله نشست‌های دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در کردستان و انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» که در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در  آیات 13 سوره حجرات می‌فرماید که شماها را قبیله قبیله خلق کرده‌ایم تا بیشتر همدیگر را بشناسید و در مسولیت‌های اجتماعی درست عمل کنید که در کنار اینها جغرافیا، زبان و نژاد مطرح است و اینها در دل امت قرار دارد.

به گفته وی، اگرچه قبایل و شعبات انسانی وجود دارد به منزله بی‌توجهی به مسوولیت‌ها نیست، در واگرایی‌هایی که ضدانقلاب پس از پیروزی انقلاب دنبال کرد خنثی شد.

کیانی اذعان کرد: زبان و نژاد از امتیازات فرهنگی است و خداوند از آنها به عنوان آیان ذکر می‌کند و اگرچه این همه زبان و لهجه‌های متفاوت و پوست و رنگ متفاوت وجود دارد و براساس جغرافیای سرزمینی شکل می‌گیرد اما برتری انسان‌ها به تقواست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر سال 88 به کردستان منشوری که برای این استان ترسیم کرد، علاوه بر اینکه خیرات این سفر در بخش‌های مختلف بسیار زیاد بود، صفات وفاداری و عهد به انقلاب، زبان کردی، صفا و صمیمیت، سرزمین مجاهدت‌های خاموش و استان فرهنگ و هنر را برای کردستان بکار می‌برند و این را با علم و آگاهی بیان می‌کنند.

کیانی اذعان داشت: از ابتدای وجود ایران از کردها به عنوان یک قوم و عنصر موثر در ایران نام برده‌اند و این را در کتب تاریخی به وضوح می‌توان یافت.

وی ادامه داد: کردها با بیگانگان در ستیز هستند و در تاریخ بیهقی از کردها به عنوان نگهبانان واقعی سرزمین ایران نام می‌برد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: کردها اختیارالدین هستند و با عشق و علاقه دین اسلام را پذیرفته‌اند و تاکنون مصمم در این دین باقی مانده‌‌اند و در این مسیر فداکاری‌های بزرگی داشته‌اند.

وی افزود: بعد از پذیرش اسلام نقش کردها در دولت‌های مختلف پررنگ بوده است طوریکه در زمان غزنویان که دولت شیعی هم بوده است اما کردها به جد از وطن و دین دفاع کرده‌اند چرا که فقط عزت ملی را در نظر گرفته‌اند.

کیانی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی مردم کردستان با اشتیاق تمام و همراهی و حضور در تمامی مناسبت‌های نظام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن موثر بوده‌اند.

وی گفت: مردم کرد در طول تاریخ طلایه‌دار دفاع از انقلاب، دستاوردهای ارزشمند این نظام الهی و دین اسلام بوده‌اند.

وی وجود ۵۴۰۰ شهید، ۸۳۰ آزاده و ۹ هزار جانباز را مصداق بارز دفاع کردستانی‌ها از انقلاب عنوان کرد.

کیانی ادامه داد: کردستان و مرزهای غربی برای کشورمان استراتژیک هستند و کردها در اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در کنار مجموعه‌های نظامی و از جمله سپاه در دفاع از میهن و مرزها حضور داشته‌اند و رشادت‌های خلق کرده‌اند که می‌توان کتاب‌های زیادی در اینباره نوشت.

وی افزود: قومیت‌ها تنها در انقلاب اسلامی قومیت‌ها به جایگاه واقعی خود رسیده‌اند و گرنه در دوره پهلوی جایگاهی نداشتند و اعتماد به نفس آنها را از بین برده بودند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش گفت: سلحشوری، صداقت و وفاداری به عهد و پیمان از ویژگی‌های بارز کردهاست و تاریخ گواه این است که مردم کرد هیچگاه در دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای کشور عقب‌نشینی نکرده‌اند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول