اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارسال بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان/ مجلس ۲۴ اسفند موارد اعاده شده بودجه‌ای را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 کل کشور از ارسال لایحه بودجه سال آینده به شورای نگهبان خبر داد.

ارسال بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان/ مجلس ۲۴ اسفند موارد اعاده شده بودجه‌ای را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹) که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نهایتا شب گذشته و پس از جلسات متعدد در مجلس به پایان رسید.

وی افزود: مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال خواهد شد. 

وی ادامه داد: بررسی لایحه بودجه اینگونه است که پس از بررسی شورای نگهبان و اعلام نظر این شورا درباره لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق هفته آینده مجدد جلسه‌ای تشکیل می‌دهد تا بر این اساس موارد ارجاعی و ایرادهای احتمالی وارد شده از سوی شورای نگهبان به لایحه بودجه را بررسی کرده و نهایتاً پس از اصلاحات انجام شده، آنها را به صحن ارسال کند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: مجلس پس از دریافت گزارش کمیسیون تلفیق درباره موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان، یکشنبه هفته آینده یعنی ۲۴ اسفندماه نظر نهایی خود را در این خصوص ارائه خواهد کرد. 

زارع در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به برخی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور گفت: طبق مصوبه مجلس مقرر شد وزارت راه  و شهرسازی از محل فروش املاک و اراضی به قیمت کارشناسی تا مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در مجموعه‌های مسکن مهر دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ کل کشور ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات مهم مجلس در نشست اخیر و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به منظور احیای تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های محروم و یا مناطق با نرخ بیکاری بالا دراختیار بانک‌های توسعه‌ای قرار گیرد. 

وی در بخش پایانی سخنانش تخصیص ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای محرومیت‌زدائی را از جمله مصوبات مهم مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه خواند و گفت: همچنین به موجب مصوبه دیگر، کلیه بانکها مکلف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع خود برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و 800 هزار واحد مسکن شهری شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول