اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تولید ریل آسانسور در ذوب آهن/ارز آوری ۲۰۰ میلیون دلاری ریل ذوب آهن

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر ارز آوری ۲۰۰ میلیون دلاری ریل ذوب آهن، عنوان کرد: تولید ریل، ایران و ایرانی را سربلند کرد.

تولید ریل آسانسور در ذوب آهن/ارز آوری ۲۰۰ میلیون دلاری ریل ذوب آهن

اخبار شرکتها؛ مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: ذوب آهن اصفهان در مسیر تولید ریل ملی سختی‌ها و مقاومت‌های بسیاری را تحمل نمود، اما ایران و ایرانی را با تولید این محصول دارای ارزش افزوده بالا سربلند کرد تا نیازی به واردات این محصول نه در بخش شمش و نه نورد آن داشته باشیم و حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارز آوری برای انواع ریل راه آهن و مترو را به ایران هدیه داد.

تولید ریل آسانسور در ذوب آهن

وی افزود: تولید ریل آسانسور از جمله سایر محصولات ریلی ذوب آهن است که مجوز تولید آن از سوی هیات مدیره  ذوب آهن صادر شده و اجرای آن  به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن واگذار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت خاطر نشان کرد : تولید فولادهای خاص از جمله مهمترین برنامه ذوب آهن اصفهان در افق ۱۴۰۴ است تا سبد محصولات این شرکت ازتنوع بیشتری برخوردار شود.

مهدی نصر خاطر نشان کرد: ذوب آهن تنها شرکتی است که از یارانه انرژی برخوردار نیست و مواد اولیه مورد نیاز خودش را با قیمت جهانی خریداری می کند و لذا نیاز است با حمایت بیشتر از این صنعت مادر زمینه به ظرفیت رسیدن کامل تولید آن فراهم شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت بیان کرد : ذوب آهن اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد  زیادی مطالعه و پروژه بهبود در راستای آسیب شناسی و چابک سازی فرایندهای کارخانه تعریف کرده است که نتایج بسیار خوبی در بر داشته و از جمله آنها می توان به  مطالعه و بازنگری فرآیندهای خرید اشاره کرد.

وی  چالش بزرگ ذوب آهن را تامین سنگ درشت دانه مورد نیاز خط تولید عنوان کرد و گفت : از حمایت های دولت بابت تامین سنگ آهن ذوب آهن تشکر  می کنم و امیدوارم این صنعت مادر بتواند با تملک معدن بدون دغدغه به تولید انواع محصولات بپردازد.

مهدی نصر گفت : ذوب آهن اصفهان با اجرای صدها میلیارد تومان پروژه در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و خرید پساب شهرهای مجاور مصرف آب از رودخانه را به میزان ‌‌ ۴۰ درصد  کاهش داده است.

وی گفت : ذوب آهن اصفهان ده ها قرارداد با دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان منعقد نموده است تا از تلفیق دانش روز و تجربه و تخصص صنعت بتواند بیش از پیش به ایران اسلامی خدمت نماید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول