اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش رهبری در وحدت مسلمین بی‌بدیل است/گروه‌های تکفیری برای ضربه‌زدن به اسلام ایجاد شده‌اند

روحانیون اهل سنت کردستان اعتقاد دارند: نقش مقام معظم رهبری در تقویت وحدت و امنیت مسلمانان جهان اسلام بی‌بدیل است و تبعیت از ایشان همواره خط قرمز علمای دینی اهل سنت در کردستان بوده است.

نقش رهبری در وحدت مسلمین بی‌بدیل است/گروه‌های تکفیری برای ضربه‌زدن به اسلام ایجاد شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلسله نشست‌های تخصصی علمی  کردستان فرهنگی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از برنامه‌های دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در کردستان و انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» با حضور نخبگان و دانشگاهیان امروز در قالب چند پنل تخصصی در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

بدون شک، وحدت امت اسلامی و انسجام و همدلی در بین پیروان مذاهب اسلامی همواره توانسته مسلمانان را از گزند توطئه ‌های دشمنان اسلام مصون دارد و همین امر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان منافق بوده است.

ایران اسلامی متحدترین و امن ترین کشور جهان است و این خود نماد واقعی استقلال، استقامت و پایداری کشور و مردم است در این میان استان کردستان به لحاظ ظرفیت های دینی و مذهبی دارای جایگاه ویژه ای است و انتظار می رود با استفاده درست از این ظرفیت ها بستر توسعه آن در ایران اسلامی و دیگر کشورهای جهان فراهم شود.

نقش الگویی کردستان در خصوص وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی موضوع غیرقابل انکار است و باید با تکیه بر این ویژگی ‌های بارز و اتحاد و همبستگی موجود در استان زمینه رفع مشکلات و ترقی روز افزون این استان فراهم شود.

با توجه به اهمیت این موضوع یکی از پنل‌های این نشست فرهنگی در کردستان به موضوع «کردستان، تقریب مذاهب و وحدت سالم» اختصاص پیدا کرد و طی آن اهمیت این موضوع مهم از دیدگاه علمای اهل سنت و تشیع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کردستان محل تولد تقریب مذاهب اسلامی

ماموستا سیدمحسن حسینی امام جمعه کامیاران اظهار کرد: تقریب مذاهب و وحدت اسلامی مهمترین اصل در رشد و بالندگی اسلام است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در مورد اهمیت وحدت و تقریب، گفت: انبیاء و علماء هرگز از مردم فاصله نگرفته‌اند و در اجتماع مردم حاضر بوده‌اند.

 انبیاء و علماء هرگز از مردم فاصله نگرفته‌اند و در اجتماع مردم حاضر بوده‌اند

 

به گفته امام جمعه کامیاران، علما به عنوان منادیان فکری جامعه همیشه با درک مشکلات مردم در راستای رفع آن در حد توان تلاش کرده‌اند.

ماموستا حسینی با اشاره به علمای کرد و مجاهدت‌های ایشان گفت: دین و ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) موجب شده در طول تاریخ علمای کرد در مسیر خدمت به مردم شریف کردستان اهتمام بورزند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من، محل تولد تقریب مذاهب اسلامی، استان کردستان است، عنوان کرد: مردم این استان از شیعه و سنی همواره در کنار هم با وحدت و انسجام زندگی و به لحاظ دیانت و ولایت مداری سرآمد بوده‌اند.

امام جمعه کامیاران به نقش رهبران انقلاب اسلامی در تحقق تقریب مذاهب گریزی زد و گفت: ترجمه‌ رهبر معظم انقلاب در سال 1341 با عنوان کتاب نهضت هندوستان یا ماجرای تبعید معظم‌له به ایرانشهر سراسر تقریب مذاهب اسلامی است.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: تفاوت مقام معظم رهبری و فتاوا و نصایح ایشان نسبت به اهل سنت با همه‌ علمای پیشین اسلام قابل ملاحظه است.

فتاوا و نصایح رهبری نسبت به اهل سنت با همه‌ علمای پیشین اسلام قابل ملاحظه است

 

وی اذعان کرد: با توجه به فتاوایی الهی مقام معظم رهبری به اهتمام ایشان در مساله‌ تقریب مذاهب اسلامی می توانیم پی ببریم.

منویات رهبری تنها راه تقویت وحدت اسلامی است

 ماموستا عابد نقیبی مسئول مرکز بزرگ اسلامی بانه هم در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران منشاء تحقق بیداری اسلامی است و همین مسئله موجب شده که جامعه علما و روحانیون در مسیر دفاع از این نظام الهی همواره در میدان حاضر باشند.

وی با بیان اینکه ماموستاها و علمای دینی اهل سنت همواره در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی بوده‌اند، گفت: نقش مقام معظم رهبری در تقویت وحدت و امنیت مسلمانان جهان اسلام بی‌بدیل است و تبعیت از ایشان همواره خط قرمز علمای دینی اهل سنت در کردستان بوده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان در ضربه‌زدن به اسلام با ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری، اظهار کرد: وقتی شیعه‌ انگلیسی در کشور انگلیس مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود این سخنان از کجا نشأت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افرادی مثل ابوبکر البغدادی و غیره که بزرگترین ضربه‌ها را به پیکره اسلام وارد کردند قطعا دست‌پروردهی اسرائیل و امریکا هستند. 

وی تصریح کرد: در جنگ هشت‌ساله‌ دفاع مقدس و حضور احزاب کمونیست در استان آذربایجان غربی و کردستان، 150 ماموستای کرد شهید شدند و این خود ثابت‌ می کند که ماموستاها در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

ماموستاها در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی هستند

 

وی ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) را مثال‌زدنی دانست و اضافه کرد: کمترین خانواده‌ اهل سنت را در این استان می توانی پیدا کنی که نام فرزندانشان را به عشق ائمه اطهار حسن، حسین و رضا انتخاب نکرده باشند.

وی گفت: شاعرانی از اهل سنت را می‌بینید که در شعرهایشان اشاره به توسل به اهل بیت پیامبر دارند و هزاران مثال در این مورد وجود دارد.

دشمنان اسلام به ایجاد تفرقه و حکومت کردن معتقدند 

حجت‌الاسلام محمدربیع درویشی هم در این نشست اظهار کرد: وظیفه‌ مومنان مخصوصا عالمان وارسته، مبارزه یا خرافات و نظام‌مند کردن اندیشه‌ی دینی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شرک انواع مختلفی دارد و مستکبران امروز و شیاطین بزرگ و کوچک از مصادیق شرک هستند.

وی با بیان اینکه دین مایه‌ حیات واقعی انسان می شود، گفت: هرچند از نظر تکنولوژی و علوم تجربی پیشرفت کرده‌ایم، ولی آسایش و آرامش مردم به آن اندازه که باید پیشرفت نکرده است.

از نظر تکنولوژی و علوم تجربی پیشرفت کرده‌ایم، ولی آسایش  مردم به آن اندازه که باید پیشرفت نکرده است

 

حجت‌الاسلام درویشی اذعان کرد: این نشان می‌دهد مأمن و آرامش بشریت را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد و این مامن براساس آنچه در قرآن آمده در پرتو دین محقق می شود.

وی اظهار کرد: از جمله گام‌های دشمنان پس از انکار و دروغ دانستن دین و تمسخر انبیا و حتی در گام بعدی تعریف حداقلی دین و یا سکولاریسم دانستن حکومت‌ها، ایجاد تفرقه بین متدینین بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به ایجاد تفرقه و حکومت کردن معتقد هستند و در این راستا تلاش می کنند، گفت: وظیفه مومنان مخصوصاً عالمان وارسته این است که در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های شیاطین کوچک و بزرگ مبارزه با خرافات و نظام مند کردن اندیشه دینی با معیار نصوص قرآن و احادیث متقن و عقل را اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول