اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هزینه تمام شده هر کارمند شهرداری تبریز/ تعداد حقو ق‌بگیران شهرداری به تفکیک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: هزینه تمام شده هر کارمند برای شهرداری در سال۱۴۰۰ در کل شهرداری ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه بوده اما دولت بخشنامه‌ای با افزایش ۲۵درصدی حقوق صادر کرده است.

هزینه تمام شده هر کارمند شهرداری تبریز/ تعداد حقو ق‌بگیران شهرداری به تفکیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کلیات لایحه بودجه ۷ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیونی تومانی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز، تصویب شد.

 محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: بودجه شهرداری از دوره‌های قبل مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم در دوره اول شورا روشی برای بررسی بودجه وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، تصریح کرد: در شورای اول پرسنل شهرداری توانمندی‌های بسیاری در راستای بررسی بودجه داشته‌اند به‌طوریکه در سطح کشور الگو شده بود.

بهشتی بیان داشت: در شورای پنجم شهرداری نسبت به تغییر بررسی بودجه اقداماتی انجام داد و کمیته‌های متعدد کارشناسی را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه گروه‌های کارشناسی در تحقیق و تفحص بودجه داریم که بی‌نظیر است، گفت: ما ابتدا بر روی روش کار اقداماتی و تصمیماتی گرفتیم که ۱۲۷ میلیارد کاهش منابع نتیجه این کار بود و بعد به بودجه رسیدیم و سپس به سه گروه تقسیم شدیم و طی جلسات مکرر با روش کار بودجه را مورد بررسی قرار دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ۶ گروه تشکیل دادیم و به موضوع بررسی و تحقیق پرداختیم  و بعضی اعضای شورا نیز در جلسات حضور یافته‌اند.

بهشتی تصریح کرد: بیش از ۵۰ جلسه برای تحقیق و بررسی بودجه تشکیل شده و لایحه بودجه شهرداری بررسی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: شهرداری به ما لایحه داده و ‌ما براساس آن تحقیق و ‌بررسی کردیم، ۷۵درصد از سهم شرکت خانه‌سازی آذربایجان مختص شهرداری است که باید برای این شرکت نیز بودجه از سوی شهرداری تهیه  شود.

وی اضافه کرد: در لایحه شهرداری بودجه مرکز و مناطق ۴۹۳۷ میلیارد تومان است که در بررسی‌ها ۳۴ میلیارد ۳۴۹ میلیون تومان به آن اضافه شد.

بهشتی ادامه داد: بودجه سازمان‌ها 21 هزار و 760 میلیارد و 700 میلیون ریال  بوده و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این اعداد بدون ارقام تکراری است که رقم تکراری آن یک‌هزار و  ۳۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  است و ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدون ارقام تکراری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه هر شهروند تبریز حدودا  ۳ میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: از نظر تعداد پرسنل انواع پرسنل در شهرداری شاغل است  رسمی پیمانی بیمه‌ای و کار معین که از فصل اول بودجه حقوق دریافت می‌کنند و شهرداری مرکز و مناطق ۱۹۷۳ نفر، سازمان‌ها ۱۳۵۴ نفر و مجموع آن  ۳ ۳‌‌‌۲۷ نفر کل کارمندان کار معین رسمی پیمانی و بیمه‌ای شهرداری است.

وی افزود: تامین نیروهای شاغل در مرکز و مناطق ۲ هزار و ۱۳۱، سازمان‌ها  یک‌هزار و ۵۲۹ نفر و مجموع تامین نیروها ۳ هزار و ۶۶۰ نفر است و در مجموع شهرداری ۶ هزار و ۹۸۷ نفر شاغل دارد که ۴ هزار و ۱۰۴ نفر در مرکز و مناطق و ۲ هزار و ۸۰۳ در سازمان‌ها شاغل هستند.

 انتقاد از عدم هماهنگی و نبود آمار دقیق از کارکنان 

وی ضمن انتقاد از عدم هماهنگی و نبود آمار دقیق از کارکنان گفت: برای جمع‌آوری این آمار با مشکلات عدیده‌ای همراه بودیم و در نهایت به این آمار دست یافتیم که مورد تائید معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تبریز است.

بهشتی با بیان اینکه از مجموع ۴ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان بودجه، یک‌هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان بودجه جاری و ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است، افزود: شهرداری سه محل درآمد دارد که هرکدام بخشی از درآمدها را به عهده دارند.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق برای قطار شهری در این آمار و ارقام لحاظ نشده است.

وی گفت: پیش‌بینی پرداخت‌ حقوق پرسنل شهرداری در مرکز و مناطق باید به درستی انجام شود، چرا که بر روی موضوع پرداخت حقوق‌های پرسنلی حساسیم و معتقدیم، باید به موقع پرداخت شود.

محمدباقر بهشتی ادامه داد: متاسفانه شهرداری در خصوص نیروی برنامه‌ریزی و مالی با ضعف بسیار زیادی همراه است و در بررسی بودجه خصوصاً در مناطق به مشکلات بسیاری در خصوص ارقام برخوردیم و توصیه می‌کنم شهرداری در خصوص تربیت نیروی توانمند در این حوزه اقدامات انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین اذعان داشت: در شورای دوره اول، توانمندی کارمندان شهرداری برای تدوین بودجه، بیش از امروز بود.

وی ادامه داد: لایحه‌ای که شهرداری ارائه کرد در واقع اسم لایحه داشت، لایحه نبود. بررسی دقیقی روی این موضوع صورت گرفته است. کاری اساسی انجام دادیم که مورد تحسین آیندگان قرار خواهد گرفت.

بهشتی تاکید کرد: تیم کارشناسی حرفه‌ای را جمع کرده‌ایم که بهترین‌ها در این حوزه هستند.

وی متذکر شد: هزینه تمام شده هر کارمند برای شهرداری در سال۱۴۰۰ در کل شهرداری ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه بوده اما دولت بخشنامه‌ای با افزایش ۲۵درصدی حقوق صادر کرده است.

بهشتی گفت: کل اعتبارات هزینه‌ای تملک، دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی به‌صورت دقیق بررسی شده است، در تبصره مکانیزم اجرایی را نوشته و در تبصره آورده‌ایم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول