اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

60 خانواده تحت پوشش بهزیستی البرز صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی استان البرز از تحویل 60 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: در استان البرز ۳۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند، در این میان حدود ۲۰ تا ۲۱ هزار نفر در نوبت هستند که به جز مستمری، از سایر خدمات غیرمستمر بهره‌مند می‌شوند.‌

60 خانواده تحت پوشش بهزیستی البرز صاحب خانه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس توسط دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به وجود ۴معاونت مختلف تخصصی پشتیبانی، توانبخشی، مشارکت‌ها و اجتماعی در سازمان بهزیستی استان، اظهار کرد: در حوزه توانبخشی خدمات گوناگونی به جامعه هدف ارائه می‌شود. متوسط سرانه مستمری به نسبت  تعداد نفرات و شدت معلولیت تغییر می‌کند به طوریکه خانواده‌های یک نفره حدود ۱۰۰ هزار تومان و ۵ نفره حدود ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند اما مستمری معلولان ضایعه نخاعی ۶۱۰ هزار تومان است که ماهیانه از طریق سیستم کشوری به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: بیش از دو هزار  بیمار اعصاب و روان در ۱۸ مرکز مختلف در سطح استان البرز خدمات می‌گیرند که بیماران شدید تحت نظارت علوم پزشکی و بیماران مزمن در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگران می‌شوند. همچنین ۲۰ مرکز سالمندان در سطح استان داریم که به هزارو ۱۱۴ سالمند خدمات ارائه می‌دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی در استان البرز ۳ هزار زن سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی راپوشش می‌دهد، اضافه کرد: علاوه بر این، ۳۷۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده بهزیستی خدمات شبانه روزی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان از مهمترین فعالیت‌های حوزه اجتماعی است، بیان کرد: در این راستا طرح اشتغال خانگی و همیار خانگی در سطح استان اجرا شد و بسیاری از بانوان سرپرست خانوار اشتغال پیدا کردند. 

حیدری گفت: در سال ۹۹ با توجه به شرایط اقتصادی خروج از چرخه حمایت نداشتیم. در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفردر این حوزه، پشت نوبت هستند که با تأمین اعتبار از سوی سازمان بهزیستی کشور به صورت متمرکز وارد سیستم  و چرخه دریافت خدمات  می‌شوند. 

وی با اعلام این خبر که طرح دوستار کودک برای ساماندهی کودکان کار به صورت پایلوت کشوری در استان البرزاجرا خواهد شد؛ اوراژانس اجتماعی، خط ۱۲۳ و غیره را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی  در حوزه اجتماعی دانست.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در ادامه با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌ها و اشتغال، نهادسازی اجتماعی و صدور مجوزها انجام می‌شود، اظهار کرد: حدود ۸۵۰ مرکز غیردولتی، کلینیک از جمله ۱۴۰ سازمان های مردم نهاد ( NGO) تحت پوشش بهزیستی استان البرز وجود دارد و در سال گذشته بیشترین مجوزها در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی اعطا شده است.

 وی سهمیه اشتغال جامعه هدف بهزیستی البرز را دو هزار و ۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۵ درصد را پوشش دادیم و حدود ۶۵ درصد از میزان ۷۰ میلیارد تومانی بودجه بند «ب» تبصره ۱۶  جذب شده است.

حیدری با اشاره به اینکه  از سال ۸۵ تا کنون حدود ۳ هزار ۶۰۰ واحد مسکن به جامعه هدف بهزیستی البرز تحویل داده شده است، بیان کرد: در دو هفته اخیر با مشارکت سایر دستگاه‌ها، بیش از ۶۰ واحد مسکونی جدید به جامعه هدف تحویل داده شده است. این واحدها اغلب در محدوده ساوجبلاغ هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول