اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کمک به ازدواج جوانان/کاهش نرخ طلاق در سایه مشاوره پیش از ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت وزش و جوانان، مشاوره پیش از ازدواج را دارای نقش موثری در تحقق ازدواج آگاهانه دانست و گفت: سعی داریم به جوانان کمک کنیم تا درست انتخاب کنند.

کمک به ازدواج جوانان/کاهش نرخ طلاق در سایه مشاوره پیش از ازدواج

اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، که اخیرا در نشست تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز، حضور به عمل آورده بود در گفت‌وگو با خبر نگار فارس از کرج، گفت: خوشبختانه با همراهی خیرین ازدواج در استان‌ها، اقدامات خوب و مثبتی در جهت تسهیل ازدواج جوانان صورت گرفته است.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا نذورات فرهنگی خیرین، صرف ازدواج جوانان شود، افزود: کار فرهنگی و فرهنگ سازی در جهت ازدواج پایدار، مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه ستاد ساماندهی امور جوانان است.

این مقام مسؤول در رابطه با این که کمک‌های خیرین نباید تنها جهت تهیه جهیزیه صرف شود ادامه داد: خیرین ازدواج می‌توانند در زمینه تأمین مسکن و اشتغال جوانان نیز نقش آفرینی کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت وزش و جوانان یادآور شد: مشاوره پیش از ازدواج نقش موثری در ازدواج آگاهانه دارد و اگر ازدواج آگاهانه صورت بگیرد بسیاری از معضلات جامعه کم خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی جهت استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های خیرین حوزه ازدواج تصریح کرد: بر اساس قانون تسهیل ازدواج، کلیه دستگاه‌های دولتی موظف هستند امکانات و ظرفیت خود را در جهت تسهیل ازدواج جوانان قرار داده و به کار بگیرند.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رشد آمار طلاق در البرز، گفت: عدم مهارت جوانان برای انتخاب آگاهانه عامل اصلی جدایی زوجین است که با اجرا مشاوره رایگان و برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج آنچه جوانان باید قبل از آغاز زندگی مشترک بدانند آموزش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با فرهنگ‌‌سازی مشاوره و استفاده از مراکز پیش از ازدواج تصریح کرد: مراکز مشاور ازدواج و خانواده بهترین محل و امن‌ترین مکان است که در آن افراد امین، صاحب نظر و تحصیل کرده با استفاده از تکنیک و سال‌ها تجربه شخصی به مشاوره زوجین می‌پردازند که توصیه می‌شود زوج‌ها قبل حاد‌شدن مشکلات و ایجاد تعارض به مراکز مراجعه کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول