اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: تعهد ما به دفاع از پادشاهی سعودی تزلزل‌ناپذیر است

سفارت آمریکا در عربستان سعودی اعلام کرد تعهد واشنگتن به دفاع از پادشاهی سعودی و حفظ امنیت آن تزلزل‌ناپذیر است.

واشنگتن: تعهد ما به دفاع از پادشاهی سعودی تزلزل‌ناپذیر است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در ریاض روز دوشنبه ضمن محکوم کردن حملات اخیر نیروهای مردمی یمن به مواضعی در عربستان سعودی، اعلام کرد تعهد این کشور به سعودی‌ها تزلزل‌ناپذیر است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، این سفارتخانه در پیامی توئیتری، بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن و ایجاد بحران انسانی در این کشور نوشت: «سفارت آمریکا حملات اخیر حوثی‌ها به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می‌کند».

در حالی که میلیون‌ها نفر از مردم یمن با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، سفارت آمریکا در ریاض از حمله به «زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی» سعودی‌ها ابراز نگرانی کرده و نیروهای مردمی یمن را به «عدم احترام به جان انسان‌ها و علاقه آن‌ها به دستیابی به صلح» متهم کرد.

در این پیام به فاصله چند روز پس از انتشار گزارش دست داشتن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی و محکوم کردن ظاهری آن از سوی دولت جدید آمریکا منتشر شده است.

سفارت آمریکا در خاک سعودی‌ها در ادامه می‌نویسد: «ایالات متحده در کنار پادشاهی عربستان سعودی و مردم آن می‌ایستد. تعهد ما در دفاع از پادشاهی و امنیت آن تزلزل‌ناپذیر است».

همچنین این سفارتخانه امروز در بیانیه‌ای نوشت: «عصر امروز گزارش‌هایی درباره حملات موشکی و انفجارهای احتمالی در مناطقی در سه شهر در الظهران، الدمام و الخبر در شرق عربستان سعودی منتشر شده است. کنسولگری آمریکا در الظهران از تمامی شهروندان سعودی می‌خواهد در صورت وقوع این حمله احتیاط کرده و اگر حملات دیگری در آینده انجام شد آماده باشند».

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن  امروز در نشست خبری گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

او گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

او همچنین گفت که با چهار پهپاد و هفت موشک از نوع بدر نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

این مقام نظامی یمنی به «رژیم سعودی» وعده داد که تا زمانی که به حملات و محاصره علیه یمن ادامه می‌دهد، انتظار عملیات‌های دردآور بیشتری داشته باشد.

در پی انجام این حملات، «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی مدعی شد که  یکی از محوطه‌های مخازن نفت در بندر «راس تنوره» در منطقه الشرقیه در معرض یک حمله شکست خورده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت که از سمت دریا می‌آمد و همچنین تلاش شده بود که تأسیسات شرکت «آرامکو»  در ظهران نیز هدف گرفته شود.

ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به هفت سال است که یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته و با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول