اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ری ۷۸۵ میلیارد ریال جریمه شدند

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری از ساماندهی ۱۶ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان ری و اعمال جریمه ۷۸۵ میلیارد ریالی میلیاردی برای متخلفان خبر داد.

واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ری ۷۸۵ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، لطف‌الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری صبح امروز در نشست خبری تشریح عملکرد یک‌ساله اتاق اصناف شهرستان ری، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت هیأت ‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان ری و اجرای برنامه‌ها در حدود ۷۸ هزار بازدید از صنوف سطح شهرستان توسط ۱۲ تیم بازرسی در دو شیفت در سطح شهرستان ری انجام شده است.

وی گفت: در راستای بازرسی‌های انجام گرفته در حدود ۱۶ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی و در حدود ۱۸۰۰ تخلف صنفی به ثبت رسیده است که ارزش ریالی آن در حدود ۸۷۵ هزار میلیارد است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه ابراز کرد: کشفیات مربوط به قاچاق و احتکار در واحد‌های صنفی در حدود ۳۰ پرونده به ارزش تقریبی ۳۵۰۰ میلیارد ریال است.

ستاره با اشاره به نظارت بر واحد‌های صنفی با کمک سایر دستگاه‌ها، تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۵۵۰ گشت مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله اداره صمت، دامپزشکی، فرمانداری، تعزیرات، اماکن، غذا و دارو و غیره انجام شده است.

وی عنوان کرد: در بازرسی از واحدهای فعال نفی شهرستان بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی، کم‌فروشی بوده که در یک سال گذشته در حدود ۶۱۵ مورد شکایت به این مرکز ارائه و بررسی ‌شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به خدمات ارائه ‌شده در زمینه پیگیری از شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: در طول سال گذشته در حدود ۱۲۰۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورات ستاد کرونا پلمب و تشکیل ۷۲ پرونده قضایی و صدور ۱۹۰۰ تذکر کتبی برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در این زمینه انجام شده است.

ستاره در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری اتاق اصناف شهرستان ری نسبت به تشکیل ۵ دفتر نمایندگی در بخش‌های شهرستان اقدام کرده و بر این اساس ۳ هزار واحد در بخش مرکزی، ۱۵۰۰ واحد در بخش فشافویه، ۳۴۰۰ واحد در باقرشهر و کهریزک، ۵۸۰۰ واحد در بخش خاوران و ۱۷۰۰ واحد در بخش قلعه‌نو شناسایی و ساماندهی شدند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول