اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزیر ارتباطات برای چه به شرق هرمزگان سفر کرده است؟

آذری جهرمی حدود 6 ماه قبل به مردم مناطق کمتر برخوردار هرمزگان قول داد تا توسعه ویژه‌ای در حوزه زیرساختهای ارتباطی این مناطق ایجاد شود و حالا بخش بزرگی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است.

وزیر ارتباطات برای چه به شرق هرمزگان سفر کرده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات حدود 6 ماه پیش در سفری به هرمزگان و در بررسی مشکلات زیرساختی ارتباطی دو منطقه بشاگرد و کوهشاه احمدی، روند پیشرفت پروژه‌های ارتباطی در این مناطق را با روند معمول قابل قبول ندانست و لذا یک «کارویژه» برای مخابرات هرمزگان و شرکت همراه اول و ایرانسل ایجاد کرد و شخص وی نیز در طول 6 ماه اخیر در جلسات ماهانه به طور مستمر روند پیشبرد پروژه فیبر نوری و مجهز کردن دکل‌های ارتباطی بشاگرد و کوهشاه به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه را مورد رصد و ارزیابی قرار داد.

حالا با گذشت 6 ماه، بخش بزرگی از پروژه فیبر نوری منطقه بشاگرد که از سوی مخابرات هرمزگان به اجرا درآمده، آماده بهره‌برداری است و در منطقه کوهشاه احمدی در شمال هرمزگان نیز پروژه به وضعیت مطلوبی رسیده و مردم از خدمات ارتباطی بهره‌مند شده‌اند.

 

 

در مجموع بیش از 340 کیلومتر فیبر نوری در بشاگرد و کوهشاه احمدی تاکنون اجرا شده و توانسته ارتباطات پرسرعت را به دکل‌های مخابراتی مستقر در این مناطق برساند و به گفته امیریگانه مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، اکنون بیش از 50 روستای این مناطق که عمدتا در مناطق کوهستانی قرار داشته‌اند، تحت پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت همراه قرار گرفته‌اند و شماری دیگر نیز امروز و در جریان سفر وزیر ارتباطات تحت پوشش ارتباطی قرار می‌گیرند.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، هرمزگان از شاخص کشوری دسترسی به اینترنت همراه فراتر خواهد رفت و این دستاورد بزرگی برای استان ساحلی و کوهستانی هرمزگان است که برآمده از تلاش مستمری در این زمینه است.

وزیر ارتباطات امروز با حضور بشاگرد از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار می‌گیرد و صبح فردا از بندرعباس، صدها پروژه ارتباطی ایجاد شده در 6 ماه اخیر در سراسر هرمزگان را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول