اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید به‌طوری که بانوان با حفظ عزت و کرامت می‌توانند در سایر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ایفای نقش کنند.

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در آیین تجلیل از بانوان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی اظهار کرد: نقش زنان و بانوان در انقلاب اسلامی نقشی بسیار با اهمیت و اثرگذار است چراکه هر حماسه و افتخاری برای کشور به ثبت رسیده برگرفته از نقش بانوان بوده و اگر امروز جوانان ایران اسلامی در قله‌های بلند پیشرفت پیشتاز هستند این‌ها برگرفته از مجاهدت‌های زنان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید به طوری که بانوان با حفظ عزت و کرامت می‌توانند در سایر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ایفای نقش کنند.

مدیرکل حفظ بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بانوان در انقلاب اسلامی و خصوصاً مقطع هشت ساله دفاع مقدس با تأسی از حضرت زینب(ع) پرچم‌دار نهضت امام خمینی(ره) که همان راه و مکتب عاشورا است بودند و با عملکرد خود زیباترین حماسه‌ها و تصاویر را به یادگار گذاشتند.

کریمی بیان کرد: مادران و همسران شهدا و بانوان ایثارگر، جانباز و آزاده برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشتند چراکه این بزرگواران نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب، دفاع مقدس و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کردند.

وی اضافه کرد: امروز بانوان شهید، جانباز و آزاده مایه افتخار و دلگرمی نظام اسلامی هستند و به عنوان الگوهایی کامل و درخشان برای بانوان نسل معرفی می‌شوند و نسل جدید باید از این سرمایه‌های ارزشمند به خوبی استفاده کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: امروز بانوان مجاهد و ایثارگر در انقلاب اسلامی با حضور مؤثر خود در عرصه‌های مختلف علاوه بر اینکه به قله‌های رفیع سربلندی دست پیدا کردند توانستند جایگاه و مقام والای زن مجاهد ایرانی را به رخ دنیا بکشانند و در مقابل فرهنگ فاسد غربی با قوت ایستادگی کردند.

کریمی گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه امروز معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر است و نام‌گذاری این همایش ملی با عنوان لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز عنوانی بسیار در خور، برای زنان است.

وی اضافه کرد: لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز تنها منحصر به زنان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست بلکه در طول انقلاب اسلامی نقش بانوان اثرگذار بوده و همه نقش‌های اثرگذار امروز باید برای نسل جوان تبیین و معرفی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: افتخارآفرینی بانوان در راهپیمایی‌های شورانگیز روز‌های اول انقلاب تا دوران دفاع مقدس و از قهرمانی در صفوف نبرد و خدمات پشت جبهه تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به جبهه‌های دفاع از حرم و امنیت، از حضور در عرصه‌های علم، تحقیق، فناوری و هنر تا نقش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی و سرانجام مجاهدت همه‌جانبه در مقابله با بیماری منحوس کرونا تنها بخشی از حماسه سازی های بانوان در انقلاب اسلامی است که باید به خوبی برای نسل جوان بازگو شود.

کریمی اظهار داشت: استان مرکزی با وجود ۹۵ شهیده زن و ۱۳۱ جانباز که در انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت‌های فراوانی کردند جایگاه قابل توجهی در حوزه بانوان مجاهد و ایثارگر در کشور دارد که باید به خوبی بازگو و منتقل شود.

وی تصریح کرد: از ۶ سال گذشته کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اقدامات قابل توجهی برای تبیین نقش بانوان در تاریخ استان مرکزی که هم شامل قبل از انقلاب و هم در طول انقلاب می‌شود انجام داده که بیش از صدها ساعت ضبط مصاحبه و ده‌ها همایش و تولید مستند، نشست و جلسات گفتمانی بخشی از آنها است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: بزرگترین اقدامی که در حوزه بانوان توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد برگزاری اجلاسیه بانوان بود که با حضور مهمانان بین‌المللی از ۳۰ ملیت جهان و با رویکرد معرفی الگوی سوم زن، نه شرقی نه غربی بانوان مجاهد مسلمان ایرانی انجام شد و امروز کارگروه بانوان در عرصه‌های مقابله با کرونا و تولید محتوا همچنان با قوت برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

کریمی گفت: کتاب معلم ثانی با موضوع بررسی نقش بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و کتاب روایت یک موج با موضوع بزرگداشت اربعین دختران شهیدی که در قیام ۱۹ دی سال ۵۷ به شهادت رسیدند از مهمترین تولیدات کارگروه بانوان در سال گذشته بود که در سطح ملی مورد استقبال جدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول