اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش فرزندان محسنین در دوران کرونا

مدیرکل کمیته امداد گیلان با ابراز نگرانی از افزایش چندین هزار فرزند محسنین در گیلان گفت: چندین هزار نفر از فرزندان محسنین و ایتام در ایام کرونا به کمیته امداد گیلان اضافه شد که در بحث علوم اجتماعی جای تفکر دارد.

افزایش فرزندان محسنین در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی عصر امروز در جلسه پویش ایران همدل و مهربانی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه پویش ایران همدل در این استان به بهترین نحو در حال انجام شدن است، اظهار کرد: تاکنون چند جلسه برای اجرای درست و صحیح پویش ایران همدل برگزار و اقدامات خوبی در این خصوص انجام‌شده است.

وی با اشاره به هدف از پویش ایران همدل در کشور گفت: هدف از این پویش کمک به‌تمامی ایتام است، ولی برای انجام بهتر این کار باید فرهنگی حامی گرفتن ایتام به مردم معرفی شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اذعان به اینکه خانواده‌های بسیاری با توجه به شیوع کرونا به جمع محسنین کمیته امداد اضافه‌شده است، تصریح کرد: خانواده محسنین در طول ایام کرونا با مشکلات بسیار زیاد مواجه و این قشر از جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، به‌طوری‌که در این مدت چندین هزار فرزندان محسنین و ایتام به کمیته امداد گیلان اضافه‌شده است.

اهرابی با ابراز نگرانی از افزایش چندین هزار فرزند محسنین در گیلان افزود: چندین هزار نفر از فرزندان محسنین و ایتام در ایام کرونا به کمیته امداد گیلان اضافه شد که در بحث علوم اجتماعی جای تفکر دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به طرح ایران همدل توسط کارمندان دولتی بیان کرد: در طی این چند سال از ظرفیت خیرین در گیلان در خصوص حامی پیدا کردن فرزندان محسنین استفاده‌شده، ولی با توجه شرایط کرونایی و سخت اقتصادی کشور خیرین با مشکلاتی مواجه شدند، به این دلیل از تمامی کارمندان انتظار دارم به این پویش بپیوندند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره عدم‌حمایت از یک‌هزار و ۳۴۷ حامی در گیلان گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته در استان پنج هزار و ۹۳۲ فرزند محسنین حداقل یک حامی داشته و متأسفانه یک‌هزار و ۳۴۷ فرزندان محسنین فاقد حامی هستند.

تکریم ایتام و نیازمندان از اولویت‌های اجتماعی سپاه پاسداران است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار در این جلسه با بیان اینکه در انقلاب اسلامی به محرومین توجه جدی می‌شود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام راحل (ره) در طول انقلاب کمک به ایتام، افراد کم‌بضاعت، روستائیان بوده و یکی از دلایل تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) همین امر بوده است.

سرهنگ حسن حبیبی با قدردانی از کمک مردم در ایام کرونا به نیازمندان گفت: در ایام کرونا برخی از افراد و خانوارها شغل خود را از دست و به فرزندان محسنین و نیازمندان استان افزوده‌شده و مردم بار دیگر اتحاد، همدلی و وحدت خود را نشان داده و به یاری نیازمندان شتافتند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ ظرفیت‌های نظام مقدس ایرانی دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران به‌عنوان حافظ انقلاب وظیفه خود می‌داند به نیازمندان کرده و این نهاد انقلابی از تمام ظرفیت خود برای کاهش تعداد فرزندان محسنین در گیلان استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار با تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی تکریم ایتام در کشور تصریح کرد: ایتام و فرزندان محسنین جزو سرمایه‌های کشور به شمار رفته و فرهنگ‌سازی در راستای تکریم ایتام و نیازمندان جامعه از اولویت‌های اجتماعی سپاه پاسداران است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول