اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نائب رئیس اسکودا: چرا آزمون استخدامی و دکتری برگزار می‌شود ولی آزمون وکالت نه؟

نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌ها وکلای دادگستری ایران با تأکید بر مخالفت کانون‌های وکلا با تعویق آزمون وکالت گفت: چگونه آزمون‌های استخدامی و دکتری بدون ملاحظات و پروتکل‌های کرونایی برگزار می‌شود ولی آزمون وکالت نه؟

نائب رئیس اسکودا: چرا آزمون استخدامی و دکتری برگزار می‌شود ولی آزمون وکالت نه؟

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ‌ساعتی پیش بود که لینک اخذ کارت ورود به جلسه آزمون وکالت از سایت سازمان سنجش برداشته شد و سخنگوی سازمان سنجش خبر از تعویق دوباره آزمون وکالت که قرار بود انتهای همین هفته (جمعه ۲۲ اسفند) برگزار شود، خبر داد.

پس آن نیز کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز ساعتی پیش به صورت قطعی اظهار کرد: آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران در سال ۹۹ که قرار بود روز جمعه ۲۲ اسفندماه برگزار شود، با اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر محدودیت تعداد حوزه های امتحانی این آزمون، تمرکز آزمون در مراکز استانها و تراکم داوطلبان در هر حوزه، آزمون مذکور در تاریخ ۲۲ اسفندماه برگزار نمی شود.

ابراهیم کیانی نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌ها وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با گلایه از سازمان سنجس درباره تعویق دوباره آزمون وکالت اظهار کرد: سازمان سنجش آزمون‌ها را دو دسته کرده است، یکی آزمون‌های وکالتی و دیگری آزمون‌های غیروکالتی و آزمون‌های غیروکالتی مانند آزمون دکتری و استخدامی را برگزار می‌کند ولی آزمون وکالت را دو روز قبل از برگزاری،‌ آن هم بعد از بارگذاری کارت‌های ورود به جلسه لغو می‌کند!

وی با تأکید بر اینکه نظر کانون‌های وکلا بر این است که آزمون حتما باید برگزار شود، گفت: سازمان سنجش دارد با روان داوطلبان آزمون وکالت بازی می‌کند و ما این اجازه را به او نمی‌دهیم.

کیانی افزود: چگونه آزمون‌های استخدامی و دکتری بدون ملاحظات و پروتکل‌های کرونایی برگزار می‌شود ولی آزمون وکالت نه؟

نائب رئیس اسکودا با بیان اینکه کم بودن مراکز و هر بهانه دیگری برای کانون وکلا قابل قبول نیست، تصریح کرد: مجری آزمون سازمان سنجش است و سازمان با ما قرارداد بسته است که آزمون را برگزار کند و باید هر تدبیری که لازم می‌داند برای برگزاری اتخاذ کند ولی نمی‌تواند سه قبل از آزمون به هر بهانه‌ای آن را لغو کند.

با این حال به نظر می‌رسد تصمیم تعویق آزمون وکالت توسط وزارت بهداشت و بدون هماهنگی با کانون‌های وکلا اتخاذ شده است. تصمیمی که سبب سردرگمی بسیاری از داوطلبان آزمون را تنها سه روز پیش از زمان مقرر برای برگزاری آن شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول