اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شعر دفاع مقدس مفاهیم خود را از مکتب عاشورا گرفته است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز جایگاه شعر دفاع مقدس در گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به‌مثابه راویانی صدیق از حماسه‌سازی‌های رزمندگان است و در واقع شعر دفاع مقدس محتوا و مفاهیم خود را از مکتب و جریان عظیم عاشورا گرفته است.

شعر دفاع مقدس مفاهیم خود را از مکتب عاشورا گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عصر امروز  آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این مراسم گفت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر با ظهور قالب‌های هنری و ظرفیت‌های فرهنگی شاهد یک فضای گسترده در حوزه هنر و فعالیت‌های فرهنگی هستیم و این‌ها همه بسترهایی ارزشمند هستند که باید به خوبی از آنها استفاده کنیم.

غلامرضا کریمی اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این فضای جدید همواره حرکت خود به سمت اهداف را متوقف نکرده و دوشادوش گستردگی و تحول در ظرفیت‌های هنری گام برمی‌دارد.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین قالب‌های هنری شعر است که با این روش می‌توان بسیاری از مخاطبین را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: یکی از بسترهایی که امروز برای تبیین و انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت رشد خوبی داشته شعر دفاع مقدس است که خوشبختانه با توجهاتی که انجام شده امروز شعر دفاع مقدس جایگاه خود را در ادبیات کشور به‌خوبی پیدا کرده است.

کریمی گفت: امروز جایگاه شعر دفاع مقدس در گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به‌مثابه راویانی صدیق از حماسه‌سازی‌های رزمندگان است و در واقع شعر دفاع مقدس محتوا و مفاهیم خود را از مکتب و جریان عظیم عاشورا گرفته است.

وی اضافه کرد: توجه مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر روی فعالیت‌های محتوایی در حوزه شعر دفاع مقدس سبب شده این فعالیت ارزشی به نقطه خوبی دست پیدا کند و روز به‌روز شاهد شکوفایی و بالندگی آن باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: امروز شعر دفاع مقدس بیانگر بخشی از هویت ملت قهرمان ایران اسلامی است که عملکرد پرافتخار این ملت را به جهانیان معرفی می‌کند و اگر امروز شعر دفاع مقدس جایگاهی برتر دارد این برگرفته از دو عنصر هدایت‌های مقام معظم رهبری و وجودی ملتی حماسه‌ساز است.

کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بار دیگر توانست جایگاه شعر دفاع مقدس و مقاومت را به رخ بکشاند که یکی از مهم‌ترین هدف این کنگره گفتمان سازی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بود که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه رو شد.

وی افزود: در استان مرکزی برای بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در طی فراخوانی که انجام شد بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه استانی ارسال شد و ۴۰ اثر به بخش داوری وارد شدند که در نهایت ۱۰ اثر آن به دبیرخانه کشوری کنگره راه پیدا کردند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: علیرغم استقبال بی‌نظیر شاعران از این کنگره در کشور و وجود بیش از ۸ هزار آثار کشوری استان مرکزی توانست رتبه سوم در بخش عمومی جشنواره دست پیدا کند که اثر برگزیده شده مربوط به آقای امید خسروی از شهرستان خمین است که از زحمات ایشان کمال تقدیر را می‌کنیم.

کریمی تأکید کرد:‌ استقبال شاعران از بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در سطح استان و کشور نشان از زنده‌بودن شعر دفاع مقدس و مقاومت است که در راستای تقویت این مسئله در سال آینده برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حال انجام هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول