اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث پارک جنگلی ۴۰ هکتاری در تویسرکان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان از احداث پارک جنگلی به وسعت ۴۰ هکتار در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: تویسرکان امسال در اطفاء حریق تنها شهرستان سفید استان همدان بود.

احداث پارک جنگلی ۴۰ هکتاری در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، کامران کیانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به وجود ۸۷ هزار هکتار عرصه منابع ملی در تویسرکان اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد وسعت شهرستان را منابع ملی پوشش داده که اداره منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند از آن  حفاظت کند مگر با همراهی مردم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها منابع طبیعی را با ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از عرصه های ملی منابع طبیعی یاری کنند بیان کرد: کل وسعت جنگلکاری در شهرستان ۲۸۵ هکتار بود که اکنون با جنگلکاری مشارکتی به ۵۹۰ هکتار توسعه پیدا کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تویسرکان با اشاره به احداث پارک جنگلی در میررضی در قالب طرح شهید سلیمانی به وسعت ۴۰ هکتار به مناسبت هفته منابع طبیعی بیان کرد: پارک جنگلی درختان بومی اصیل سنجد و سماق کاشته شده و مردم از این طرح استقبال کردند.

وی با اشاره به کاشت ۲۰۰ هکتار گیاه دارویی بابونه در پلاک فاران و کپه‌کاری و بذرپاشی در۱۸۰ هکتار در بخش مرتع،  میانگین اعتبارات آبخیزداری را قبل از سال ۹۷ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی دانست و گفت: این در حالی است که اعتبار جذب شده سه سال اخیر برای چهار پروژه آبخیزداری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است.

کیانی با بیان اینکه سال گذشته پروژه آبخیزداری روستای کنجوران در هفته دولت کلنگ‌زنی و دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت بیان کرد: امسال تویسرکان تنها شهرستان سفید استان همدان در خصوص اطفاء حریق بود در حالی که در سال گذشته این گونه نبود.

وی از رفع تداخل ۷۵ پلاک از ۱۴۰ پلاک در ۱۰۳ روستا و انجام ۹۰ درصدی اختلافات حوزه تداخل در شهرستان خبر داد و گفت: امروز شاهد ثبت کل منابع طبیعی شهرستان تویسرکان در سامانه کاداس و صدور سند برای آن هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تویسرکان توزیع ۸۰ هزار صنوبر بین کشاورزان، کاهش روند استعلام از زمان قانونی ۲۴ روز به یک روز، تقویت یگان حفاظتی به عنوان برخی از اقدامات این نهاد دانست و گفت: هفته منابع طبیعی امسال  به شعار «همه با هم جهاد برای حفظ منابع طبیعی» نامگذاری شده است.

وی جشن درختکاری، کاشت ۳۲ درخت به یاد بانوان شهید و جانباز، دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا را برخی از برنامه های هفته منابع طبیعی برشمرد و درباره  نگاه قانون به قطع درختان افزود: طبق دستور عمل سازمان جنگل کاری قطع و حمل هر نوع درخت باید مجوز صادر شود.

کیانی با تاکید بر اینکه قطع درختان جنگلی ممنوع و پیگرد قانونی دارد اضافه کرد: همچنین برای قطع درخت در اراضی شخصی و باغی مجوز جهاد کشاورزی و برای حمل آن مجوز منابع طبیعی الزامی است.

در پایان هر یک از خبرنگاران شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی در منطقه میررضی یک نهال کاشتند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول