اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«هشدار قرمز» هواشناسی برای خراسان رضوی/ پیش‌بینی سیلاب برای ۸ شهرستان

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار قرمز، از تقویت سامانه ناپایدار و بارش‌زا طی روزهای جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ در غالب نقاط به‌ویژه شمال و شمال غرب خراسان رضوی خبر داد؛ منطقه اثر این ناپایداری شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد است.

«هشدار قرمز» هواشناسی برای خراسان رضوی/ پیش‌بینی سیلاب برای ۸ شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی روزهای آینده هشدار قرمز داد. 

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ضمن تأکید بر هشدار نارنجی شماره ۴۸ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸   سامانه در حال گسترش به شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی در روزهای جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ تقویت خواهد شد؛ با توجه به شرایط و نحوه تأثیرگذاری ناشی از فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت در برخی از نقاط به‌ویژه نواحی شمال و شمال غرب استان بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

توصیف ناپایداری مورد انتظار شامل تقویت سامانه ناپایدار و بارش‌زا طی روزهای جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ در غالب نقاط به‌ویژه شمال و شمال غرب خراسان رضوی و منطقه اثر شهرستان‌ها و توابع  درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد است.

بر این اساس، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، وقوع بارش‌های رگباری باران توام با رعد و برق و بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه‌ها، سیلاب و از بعدازظهر جمعه بارش برف، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی، احتمال انسداد محورهای مواصلاتی وکاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس، مخاطرات پیش‌بینی شده در این هشدار هستند.

زمان شروع هشدار قرمز جمعه ۹۹/۱۲/۲۲ است که تا اواخر وقت شنبه  ۹۹/۱۲/۲۳ ادامه دارد.

توصیه اداره کل هواشناسی در این اطلاعیه،  تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد، عدم صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ا‌ی استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول