اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی کردستان را متحول می‌کند

استاندار کردستان گفت: با انعقاد ۲ تفاهم‌نامه برای احداث پتروشیمی و لاستیک‌سازی رازی در کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی شاهد تحول خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی کردستان را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان کردستان، اظهار کرد: آنچه که توسط نمایندگان و دیگر سخنرانان بیان شد بخشی از مشکلات استان بود هر چند که در بسیاری از این حوزه ها خدمات بسیاری طی چند سال اخیر انجام گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند کردستان عقب‌ماندگی‌های آن مزمن و از گذشته است و به واسطه جنگ و ناامنی‌های گذشته نتوانسته پیشرفت کند و استان از فرصت‌های توسعه عقب مانده است.

استاندار کردستان ادامه داد: مرزی‌بودن و وضعیت توپوگرافی استان باعث شده که زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه نداشته باشیم و امروز نیز مدعی نیستیم که تمام مشکلات را حل کرده و در توسعه قرار داریم.

مرادنیا یادآور شد: ایجاد بخشی از این زیرساخت‌ها در چند سال اخیر کردستان را در مسیر توسعه قرار داده و نباید چهره استان را که یک استان توانمند با مردمی نجیب و شریف است را خراب کنیم.

وی بیان کرد: مردم کردستان شاید فقیر باشند اما سخاوتمند هستند و همه باید به مردم این استان افتخار کنند و تمام توان خود را به کار گرفته و دولت در چند سال اخیر با وجود تمام تحریم‌ها دولت خدمات بزرگی در این استان انجام داده است.

استاندار کردستان گفت: بسیاری از پروژه‌ها که در دهه 80 شروع شده بود در دو سال اخیر با تزریق اعتبارات ویژه به اتمام رسیده و در هر سفری که دولت به استان داشته هر ساله حدود یک هزار و 500 میلیارد اعتبار جذب شده است.

مرادنیا اظهار کرد: بیش از 6 هزار میلیارد تومان در حوزه آب و راه در کردستان در چند سال اخیر اعتبار گرفته‌ایم و توانسته‌ایم بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم هر چند که هنوز هم کار بسیاری در دست اقدام داریم.

وی افزود: در همین دولت در 3 سال اخیر یک هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کردستانی افزوده شده و در حوزه‌های دیگر مانند صنعت، معدن و کشاورزی پروژه‌های بسیاری تعریف شد و تحولی در توسعه استان رقم خورد.

استاندار کردستان ادامه داد: در کل استان کردستان 50 درصد راه‌های روستایی آسفالت هستند اما بیشتر این راه‌ها در همین دولت انجام گرفته و به دنبال توسعه بیشتر این بخش نیز هستیم.

مرادنیا یاداور شد: در بحث انتقال آب برای شهرهای استان مشکلات بسیاری از لحاظ اعتباری داشتیم که در همین دولت ردیف‌های بودجه‌ای تعریف شد و انتقال آب مشکل آب شرب بسیاری از شهرها را حل می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از راه‌های استان مانند راه مریوان از سال 83 در دست اقدام است و در همین دولت اعتبارات جهشی گرفت.

استاندار کردستان گفت: در بحث حاشیه‌نشینی که امروز به یک معضل تبدیل شده آن زمان که می‌توانستند جلوی شکل‌گیری آنها را نگرفتند و قرار است منطقه‌ای مانند نایسر با اعتبارات رهبری ساماندهی شود.

مرادنیا اظهار کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در مناطق مرزی با توجه به اینکه مرز سیرانبند بانه با توافق با عراق رسمی شد و مبادلات انجام می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی و لاستیک‌سازی رازی دو پروژه بزرگ دیگر هستند که حدود 900 میلیون یورو اعتبار می‌خواهد که تفاهم‌نامه‌های آن امضا شده تا بتوان در آینده در بخش صنعت توسعه را شاهد باشیم و تا امروز تنها 300 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کردستان انجام شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: راه آهن، فرودگاه سقز و پروژه‌های بزرگ دیگر در اوایل سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد و این امر می‌تواند در توسعه استان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/خ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول