اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توجه به قشر ضعیف در بودجه ۱۴۰۰/ همدلی دولت و مجلس افزایش یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان از توجه به قشر ضعیف جامعه در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همدلی دولت و مجلس باید افزایش یابد تا اعتبارهای ملی به استان‌ها سرازیر شود.

توجه به قشر ضعیف در بودجه ۱۴۰۰/ همدلی دولت و مجلس افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر خانی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۹۹ هستیم و مهم‌ترین اقدام در شرایط کنونی در کنار مردم بودن و رفع مشکلات موجود است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید با همدلی برای رفع این دغدغه‌ها کوشید.

وی تأکید کرد: عملکرد و دستاوردهایی که در یک سال گذشته با وحدت و مودت در استان سمنان شکل کرده است و در سال آینده هم باید ادامه یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ قدری طولانی شد؛ اما این بودجه با نگاه کمک به مردم در تمام بخش‌ها با همدلی و نگاه مثبت نمایندگان مجلس و دولت در آستانه به فرجام رسیدن است.

خانی افزود: در بودجه سال آینده توانستیم گام‌های خوبی برای قشر ضعیف و متوسط جامعه برداریم و امیدواریم بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی گفت: به‌عنوان نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از همه کسانی که با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی برای رفع مشکلات مردم تلاش کردند، نهایت قدردانی را دارم.

خانی گفت: وحدت خوبی بین نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و در سال جدید با تدوام این نگاه مثبت و تلاش بیشتر برای رفع مشکلات مردم تلاش شود.

وی با بیان اینکه شاهرود و میامی مشکلاتی دارد که با ادامه تلاش‌ها این چالش‌ها رفع می‌شود، گفت: در بخش ملی هم همدلی دولت و مجلس افزایش یابد تا اعتبارهای ملی به استان سرازیر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم انتخابات پرشوری داشته باشیم و باید همه دست به دست هم برای ساخت ایران آباد و باصلابت همانند ادوار گذشته بکوشیم.

رعایت بی‌طرفی؛ رسالت ستاد انتخابات سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: اصول سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای سال ۱۴۰۰ باجدیت در استان سمنان رعایت می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در همین ایام در حال تکمیل لیست و آخرین فرایند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم که ویروس منحوس کرونا، کشور ما را تحت تأثیر قرار داد و هنوز خستگی برگزاری انتخابات از تن اعضای ستاد انتخابات استان سمنان به در نرفته بود که در مأموریت جدید وارد مقابله با کرونا در استان سمنان شدیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: یک سال نفس‌گیر را با کرونا دست و پنجه نرم کردیم و جا دارد خداقوت عرض کنم، به تمام کادر سلامت استان سمنان، اقشار مردم و ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس که برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش کردند.

خجسته‌پور بیان کرد: سه موج شیوع کرونا ویروس را پشت سر گذاشتیم و در آستانه عید نوروز هم آمادگی لازم برای مدیریت و مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نخستین انتخابات قرن آینده و محلی‌ترین و ملی‌ترین انتخابات را در سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم، افزود: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو تلاش خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: رعایت اصل بی‌طرفی رسالت مجموعه مدیریتی و اجرایی ستاد انتخابات استان سمنان است و حفظ بی‌طرفی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و معتقدیم رأی مردم حق‌الناس است.

خجسته‌پور تأکید کرد: با تلاش شورای تأمین استان سمنان در تمام مؤلفه‌های امنیتی، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی بیان کرد: رقابت زمینه مشارکت است و تمام اعضای اجرایی و نظارتی ستاد انتخابات استان سمنان به گونه‌ای عمل خواهند کرد که تمام گروه‌های جناحی، صنفی و حزبی نمایندگانی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تمام مدیران دستگاه‌ها باید در ایام انتخابات امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات استان سمنان قرار دهند و انتخابات متعلق به مردم و نظام است.

خجسته‌پور بیان کرد: همه ما متولی مشارکت انتخابات هستیم و تکلیف قانونی برای همکاری دستگاه‌های اجرایی با ستاد انتخابات استان سمنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌صراحت آمده است، شهرداری‌ها موظف هستند، حسب درخواست وزارت کشور، فرمانداری، استانداری و بخشداری، امکانات خود را در اختیار ستاد شهرستانی و استانی انتخابات قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در انتخابات سال گذشته همکاری بسیار خوبی داشتیم و قانون و مواد قانونی دستگاه‌های اجرایی را موظف می‌کند تا با ستاد انتخابات همکاری داشته باشند.

خجسته‌پور گفت: انتخابات پیش رو انتخاباتی با شرایط کرونایی است که در قالب زیست‌بوم جدید برگزار می‌شود و به‌عنوان نمونه شعبات اخذ رأی برای جلوگیری از تجمع‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به زیست‌بوم جدید به امکانات بیشتری نیاز داریم و چون تکلیف قانونی است، دستگاه‌های اجرایی تمام امکانات و نیروی انسانی خود را در اختیار ستاد انتخابات استان سمنان قرار دهند.

شیوع کرونا مانع خدمات‌رسانی به مردم نشد

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز گفت: شیوع کرونا ویروس در استان سمنان مانع خدمت‌رسانی ادارات و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی به مردم نشد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت مباحث شورای اداری که زمینه‌ساز افرایش هم‌افزایی مسؤولان برای توسعه استان است برگزاری این نشست در دستور کار قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: به دلیل آنکه بسیاری از دستور کار این جلسه با شورای برنامه‌ریزی استان سمنان هم‌خوانی دارد، بسیاری مباحث مشترک قابل طرح، در شورای برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گرفت.

منصوری افزود: در شرایطی که بحران کرونا جامعه را فراگرفته بود با اصلاح فرایندها، نه‌تنها خدمات به مردم کاسته نشد؛ بلکه افرایش یافت.

وی بیان کرد: زیرساخت و زمینه برای دولت الکترونیک در شرایط کرونا ویروس در استان سمنان فراهم شد و تیم معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان برای ارائه راهبرد و انجام برنامه‌های اصولی برای خدمت به مردم در شرایط کرونا در تلاش هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: رصد روند اجرای اصلاح نظام اداری و چالش‌ها پیش رو در بازدید از ادارات در دستور کار قرار گرفت و کمبود منابع مالی، انسانی و فضای اداری از جمله مشکلات بازدید از ادارات مختلف استان بیان شد.

منصوری اظهار کرد: باوجود مشکلات با مدیریت مطلوب مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توان چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اجرای برون‌سپاری برای توسعه استان تلاش شود.

وی گفت: منابع انسانی محور توسعه در جامعه است و اگر تمام منابع را داشته باشیم اگر انسان نخواهد، توسعه حاصل می‌شود و اگر منابع وجود داشته باشد، نیروی انسانی خلاق نداشته باشیم روند توسعه انجام نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: برای اصلاح فرآیندها و بهره‌وری در انجام امور به انگیزه متعالی نیاز داریم.

منصوری اظهار کرد: نقش مدیران در ایجاد انگیزه متعالی در بین کارمندان با انجام طرح ارتقای مهارت، سلامت و رفاه بسیار دارای اهمیت است.

وی افزود: توجه به سرمایه انسانی علاوه بر افراد شاغل به افراد بازنشسته اداره هم مربوط می‌شود و تکریم بازنشستگان به‌طور جد پیگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با اسناد تسویه، مدیریت مصرف انرژی و رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و ادارات استان در بحث دورکاری موفق عمل کرده و زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح به‌خوبی اصلاح شده است.

منصوری گفت: رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس همچنان در دستور کار باشد.

وی تأکید کرد: در شناسایی و فروش اموال غیرمنقول مازاد برخی از دستگاه‌ها ورود خوبی داشتند و برخی از دستگاه‌ها ورود نداشتند که فروش یا مولدسازی اموال مازاد در درآمدزایی دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: نظام آراستگی نظام کار و تعیین و تکلیف اموال فرسوده در اتاق‌های کار در ادارات پیگیری شود و تفویض اختیار به ادارات شهرستانی برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم کمک می‌کند.

منصوری افزود: قبل از ارسال بخشنامه‌ها و نامه‌های مدیران به ادارات تابعه، این نامه‌ها به سمع و نظر نماینده عالی دولت در استان گذرانده شود.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت عملکرد دستگاه‌های اجرایی گزارش‌های جلسات ماهانه، ارسال شود، گفت: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در یک سال گذشته مسئولیت خود را واگذار کردند و یا مدیرانی که مسئولیت جدید پذیرفتند، آرزوی موفقیت داریم.

لزوم تشدید نظارت‌ها بر توزیع کالاهای اساسی

اردشیر مطهری، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شرایط کنونی کشور شرایط خاصی است و مشکلاتی مردم ما را احاطه کرده که این مشکلات با تلاش مسؤولان قابل‌حل است.

وی با بیان اینکه پیاده‌نظام‌ها برای رفع مشکلات مردم،‌ مسؤولان هستند، اظهار کرد: استاندار سمنان، صبور، فکور و با تدبیر هستند و انصافاً در ۹ ماه گذشته‌ای که در خدمتشان بودیم، با وحدت برای گره‌گشایی از مشکلات تلاش شد و همدلی خوبی وجود دارد و قدر این هم‌افزایی را می‌دانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار سمان با حسن نیت و تدبیری که اتخاذ کردند وحدت خوبی شکل گرفت و مدیران استان و روسای سازمانی و ... همدلی خوبی با نمایندگان مردم برای گره‌گشایی از مشکلات مردم دارند و باید همه ما سنگ مردم را به سینه خودمان بزنیم.

مطهری گفت: اگر بهترین مصوبات و دستورالعمل‌ها را در مجلس داشته باشیم؛ اما در بخش اجرا مشکل وجود داشته باشد، به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید و خداروشکر در استان سمنان کارکنان ادارات به‌خوبی از وظایف خود شناخت دارند.

وی افزود: مشق دولت و مجلس معلوم است و شاید در جلسه‌ای از هم انتقاد کنیم، اما برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، مسؤولان استان هماهنگ هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کلی داریم که اگر یک بامداد هم تماس می‌گیریم، جواب می‌دهند و واقعاً از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

مطهری عنوان کرد: مسؤولان باید همواره دست خیر خودشان را به سر مردم بکشند و البته مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان در برخی از بخش‌ها مردم حالشان خوب نیست، گفت: در توزیع کالاهای اساسی نظارت‌ها تشدید شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات حساسی را در پیش داریم و باید برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش کنیم، اظهار کرد: در حوزه ملی وزرای خوبی داریم و زمینه برای خدمت به مردم مساعد است.

لزوم جذب بودجه ملی در استان سمنان

 علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرونده بودجه در مجلس بسته و به شورای نگهبان ارسال شد و در آینده نزدیک بودجه ۱۴۰۰ برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: ۹۵ درصد بودجه کشور ملی و پنج درصد استانی است و هنر مدیران باید آن باشد که بودجه ملی را به استان سمنان سرازیر کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که امسال بسته شد در بخش‌های مختلف از ویژگی‌های خوبی برخوردار است و در آن توجه به کمیته امداد، بهزیستی، راه، عمران و... دیده شد.

علیزاده بیان کرد: باید فکری برای ساختارها انجام داد و در بعضی موارد مشکل نیروی انسانی در عدم پیگیری انجام امور از مشکلات در ساختارها نشات می‌گیرد.

وی تأکید کرد: باید با روحیه جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش شود و پروسه‌های اداری در اعطای مجوزها کاهش یابد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای توسعه نگاه شهرستانی و جزیره‌ای نداشته باشیم؛ بلکه باید نگاه استانی باشد و باید تمام مسؤولان شهرستانی با همدلی برای توسعه استان تلاش کنند.

علیزاده اظهار کرد: در آستانه انتخابات آرامش روانی مردم بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب از ما حضور حداکثری خواستند که این موضوع بسیار مهم است.

ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: کمیته امداد یادگار حضرت امام (ره) است و دستاوردهای این نهاد ارزشی غیرقابل انکار است؛ درآمد کمیته امداد در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است.

محسن مسعودیان‌راد بیان کرد: ۵۰ درصد از مشمولان کمک‌های کمیته امداد در استان سمنان در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت نوین مقابله با فقر، طرح معین منظومه توانمندی و طرح شتابا در کمیته امداد استان در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: نیازمند به رویکرد تحولی در ارتباط با فقر هستیم که برای اجرای این موضوع سه طرح ملی در استان سمنان در دست اجرا است.

مسعودیان‌راد گفت: باید در حرکت فعلی (ایران مهربان) تحولاتی اتفاق بیفتد و توانمندسازی منظومه مشمولان مساعدت کمیته امداد چند بُعدی است.

 وی اظهار کرد: استان سمنان آمادگی دارد که معین فقرزدایی در سیستان و بلوچستان بدون آنکه دخل و تصرفی به منابع استانی شود، باشد و در این صورت کوچک‌ترین استان کشور از نظر جمعیتی به جنگ فقرزدایی در یکی از استان‌های محروم کشور خواهد رفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول