اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

علمای حوزوی باید برای رشد عقلانیت و پرورش اخلاق در جامعه تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: عالمان حوزوی میراث‌داران اولیاء الهی در راستای هدایتگری مردم هستند و باید در مسیر رشد عقلانیت، پرورش اخلاق، افزایش دانش و بینش و شناسایی و پروراندن استعدادها تلاش کنند.

علمای حوزوی باید برای رشد عقلانیت و پرورش اخلاق در جامعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی ضمن حضور در حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) زاهدان گفت: عالمان حوزوی میراث‌داران اولیای الهی در جهت هدایتگری مردم هستند و باید تمام تلاش خود را برای ادامه مسیر پیامبران به کار گرفته و در حد توان خود گام بردارند.

امام جمعه زاهدان افزود: طی کردن این مسیر نیاز به تلاش در چند جهت دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به رشد عقلانیت  مردم و تقویت عقلانیت، تزکیه و تربیت و پرورش اخلاقی مردم، افزایش دانش و بینش مردم، شناسایی استعدادها و پروراندن استعدادها اشاره کرد.

آیت الله محامی بیان کرد: یکی از نیازهای کلیدی در فعالیت‌های فرهنگی این است که اگر عقل مغفول بماند و  انسان دچار احساسات باشد یا دچار افراط و یا تفریط خواهد شد.

وی ادامه داد: این روزها نه تنها در جامعه بشری بلکه در کشور خودمان متاسفانه مکارم اخلاقی کم شده و در روابط دوستانه، خانوادگی، اجتماعی اخلاق رعایت نمی شود و مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: حکمت به معنای فهم و تشخیص درست است و به درس خواندن ربطی ندارد و اگر برای افزایش دانش تلاش می کنیم باید برای افزایش حکمت و بینش هم تلاش کنیم.

آیت الله محامی موفقیت در این امور را در گرو چند عامل دانست و افزود:  پرداختن به خویشتن خویش مهم است و اگر می‌خواهیم معلم خوب بپرورانیم و حکیم خوب تربیت کنیم ابتدا باید به خودمان توجه کنیم و از جهات مختلف روی خودمان کار کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: باید به نقش ویژه حوزویان و اهمیت کاری که می‌توانیم انجام دهیم توجه و به اهمیت کارمان اعتقاد داشته باشیم.

وی تلاش خالصانه و شبانه روزی را از دیگر عوامل موفقیت در کار دانست و ادامه داد: با خودسازی و اعتقاد به اینکه در دستگاه امام زمان(عج) و در ادامه رسالت پیامبران برای هدایت مردم گام برمی‌داریم، دیگر خستگی نخواهیم داشت و باید دست به تضرع و دعا برداریم و دست به دامان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) شویم تا بتوانیم در این مسیر کاری انجام دهیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انس با قرآن و مفاهیم قرآن از دیگر عوامل موفقیت در کار خواهد بود و تا زمانی که ارتباط ما با قرآن حفظ شود همواره انرژی لازم برای انجام فعالیت ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/3139/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول