اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولین اکران مستند«مادرانه»/ روایت‌های مادر شهید خرازی برای فرزندش

مراسم اولین اکران مستند «مادرانه» که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است در حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

اولین اکران مستند«مادرانه»/ روایت‌های مادر شهید خرازی برای فرزندش

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز مراسم رونمایی و اولین اکران مستند ۲۵ دقیقه‌ای «مادرانه» که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است، در حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

در مراسم اکران این مستند که با همکاری شهرداری اصفهان و حوزه هنری اصفهان تهیه شده است، شهردار اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان، مدیران شهری اصفهان، تعدادی از همرزمان شهید خرازی و... حضور داشتند.

قدرت‌اله نوروزی در این مراسم اظهار داشت: تماشای این مستند هرکسی را متأثر می‌کند به ویژه افرادی که شاهد صحنه‌های جنگ بودند، بخش‌های اولیه این مستند دنیایی از عجایب بود که هر لحظه آن خاطرات را تداعی می‌کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهید کسی است که در راه خدا کشته می‌شود و او جاوید و ماندگار است، افزود: شهید منحصر به یک نسل نیست، قطره‌های خون شهید در بستر تاریخ جریان دارد و این ما هستیم که باید بتوانیم از این بستر و قطرات و خون سرخ شهیدان درس بیاموزیم؛ شهیدان زنده‌اند و معلوم نیست ما چه وضعیتی داریم.

شهید خرازی برای نسل جوان ما یک معلم هدایتگر است

وی عنوان کرد: امروز شاهد تصاویر یکی از زندگان همیشگی تاریخ، فرمانده دلاور لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، شهید حسین خرازی بودیم؛ شهید خرازی امروز برای نسل جوان ما یک معلم بزرگ و هدایت‌گر است، او جان خود را در راه خدا داد تا دشمن را شکست دهد، شهادت آن‌ها جامعه را برای همیشه بیمه کرد.

نوروزی تصریح کرد: شهید حسین خرازی به عنوان شهید بزرگ تاریخ کشور لحظه‌ای از پای نمی‌نشست و دشمن ذره‌ای از دست او در امان نبود، شهید خرازی همچون مجاهدی دلاور در همه گوشه‌ها می‌رزمید.

شهردار اصفهان ادامه داد: آن‌هایی که در صحنه‌های جنگ حضور داشتند دیده‌اند کمتر فرمانده لشکری هنگام عقب‌نشینی لشکر، در اوج می‌ایستد، شاید این موضوع در عرف جنگ‌ها اقدام پسندیده‌ای نیست، اما وقتی کسی از همه چیز خود می‌گذرد تا دیگران بتوانند از یک مهلکه سهمگین رهایی پیدا کنند می‌ایستد تا دیگران بمانند و به رزم خود ادامه دهند، شهید خرازی هم همینگونه بود.

وی بیان داشت: چندین فرمانده لشکر را هنگام نبرد دیده ام، اما کمتر کسی همچون شهید خرازی که مظهر اخلاص، سادگی و مقاومت در مقابل دشمن بود را این چنین می‌دیدم، البته که همه شهدا نزد خداوند از جایگاه رفیعی برخوردارند.

نوروزی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که روزهای کمی را سرباز کوچک شهید خرازی بودم، افزود: البته همه شهیدان آرمیده در گلستان شهدا به او افتخار می‌کردند و امروز ما مانده‌ایم که باید راه درست را بشناسیم و راهی شهیدان را به عنوان یک راه منطقی و راه رضایت بندگان خدا ادامه دهیم.

امروز خدمت به مردم، فرصتی مانند صحنه جنگ و شهادت است

نوروزی اظهار کرد: امروز شاید دیگر صحنه‌های جنگ در کشور نیست و فرصت برای کسانی دوست داشتند پر بکشند و به درجه شهادت نائل آیند فراهم نیست اما این فرصت وجود دارد که هرکدام از ما در هرجایی که هستیم درست عمل و خدمت کنیم.

شهردار اصفهان گفت: آرزو می‌کنیم بتوانیم با کمک همدیگر جامعه را به سویی پیش ببریم که آرزوی شهیدان و آرمان همیشگی مجاهدان بود؛ یقین دارم که با همت و تداوم ایثار و تلاش این مسأله شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: هرکس این مستند را ببیند باید احساس مسؤولیت بیشتری کند، این مستند خدمت کوچکی برای تبیین واقعیت‌های تاریخ دوران دفاع مقدس و بیانی برای به نمایش گذاشتن سیمای یک قهرمان ملی و مجاهد بزرگ است.

در ادامه این مراسم مسعود احمدی‌نیا نیز ضمن تشکر از حضور مادر شهید حسین خرازی اظهار داشت: نگاهی که با خلوص به مردم خدمت کنیم، همان نگاه حاج حسین خرازی است، شهید خرازی قهرمان جهان اسلام بود و نام این شهیدان مقدس است‌.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که بنیاد شهید افضل سایر نهادها است که بی‌سابقه بود و چیزی که به آن فضل داده است، روح بلند شهدا از ابتدا تا امروز بوده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز ایران در دنیا مظهر قدرت و اقتدار نظام اسلامی است و به بالندگی، بزرگی و آزادی‌خواهی آن را می‌شناسند و عزت آفریده است، به دلیل جز خلوص شهدا است.

ولایت مداری شهید خرازی بی‌نظیر بود

احمدی‌نیا با بیان اینکه ولایت مداری و رهروی حاج حسین خرازی بی‌نظیر بود، افزود: در دوران جنگ که مدیریت بحران داشتیم جنگ نابرابر حاج حسین‌ها به برکت اندیشه امام خمینی‌(ره) به ما عزت داد و حرکتی که به عنوان فرهنگ و ایثار اجتماعی می‌شناسم، به دلیل روحیه بلند خانواده شهدا است.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد: امروز قناعت، حجب و حیای خانواده بزرگ ایثارگران برگرفته از خلوص و فرهنگ ایثار و شهادت خانواده شهدا است.

وی گفت: بیش از ۷۵ هزار جانباز و آزاده و ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید در استان اصفهان داریم و از ۶ درصد جمعیت کشور که داریم، ۱۰.۶ درصد ایثارگران کشور را در اصفهان داشته‌ایم و اصفهان بالاترین آمار ایثارگری را در کشور دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت بالقوه شهرداری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت

احمدی‌نیا با بیان اینکه آنچه که امروز حاج حسین خرازی از ما می‌خواهد، سیره شهدا است، افزود: این بستر بالقوه در شهرداری وجود دارد که حیف است از آن استفاده نشود، امروز باید تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی به نسل جوان منتقل شود.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: امروز یک میلیون دانش آموز در اصفهان مشغول تحصیل هستند که با دانشجویان یک سوم جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود و این نسل تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید بدانند جوان‌ترین فرمانده لشکر امام حسین (ع) چه سیره‌ای داشته است؛ اگر نتوانیم به این وظیفه عمل کنیم، قطعاً شهدا از ما بازخواست خواهند کرد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم اکران مستند «مادرانه» که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است، از حضور این مادر شهید تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۳۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول