اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشد شاخص‌های اقتصادی زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار زنجان گفت: رشد شاخص‌های اقتصادی زنجان در همه موارد بالاتر از میانگین کشوری است.

رشد شاخص‌های اقتصادی زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کارگروه جهش تولید استان زنجان پس از نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، عنوان کرد نقشه راه آن در نیمه نخست خردادماه، تکمیل و عملیاتی شد.

وی رشد شاخص‌های صنعتی استان زنجان در تمام موارد را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و خاطر نشان کرد: کار بسیار بزرگی انجام شده و این توفیقات در شرایط کنونی محقق شده است.

حقیقی از برگزاری میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: بازدید از واحدهای صنعتی، مشکلات واحدها در سطح استان و یا ملی حل شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تسهیلات اعطایی در این بخش در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیش از 110 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: برای سال‌جاری 218 میلیون دلار صادرات برای استان زنجان از سوی وزارت صمت، تعیین شده بود که تاکنون 260 میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده است.

وی با اشاره به رتبه دوم و سوم استان زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری و کاهش شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، نشان از فعالیت واحدهای تولیدی دارد.

حقیقی با اشاره به انجام اقدامات مهم در حوزه تولید در استان زنجان اضافه کرد: اقدام نخست این بود که واحدهایی که آغاز به کار کرده بودند را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

استاندار زنجان گفت: در دهه فجر سال‌جاری، واحدهایی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 7 هزار و 652 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: از سال 1397 تاکنون 60 واحد به چرخه تولید بازگشته و 2 هزار اشتغال، احیا شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه رفع مشکل واحدهای تولیدی مورد توجه است، گفت: با تمام توان برای حل آن‌ها تلاش شده است.

 

3 درصد جوازهای ایران مربوط به زنجان است

رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: 3 هزار و 94 جواز تاسیس و طرح توسعه با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 75 هزار و 968 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. 

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه این مجوزها 98 هزار و 835 اشتغال ایجاد کرده است، عنوان کرد: 24 درصد مجوزها در زنجان منتج به صدور پروانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 266 پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 12 هزار و 538 میلیارد تومان در زنجان فعال است، گفت: این پروانه‌ها ماهیت کارخانه‌ای دارند و موجب اشتغال مستقیم 46 هزار نفر شده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌های برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری 170 مورد بوده است، گفت: تاکنون 170 مورد محقق شده و حجم سرمایه‌گذاری 585 میلیارد تومانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان 1.3 درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، اظهار کرد: 2.13 درصد از مجموع پروانه‌های صنعتی و 2.3 درصد از مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی و 2.2 درصد از مجموع اشتغال صنعتی کشور و 3 درصد از مجموع مجوزهای تاسیس کشور متعلق به استان زنجان است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول