اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشد 7.8 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی رشد 7.8 درصدی داشته است.

رشد 7.8 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی صادقی نیارکی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار کرد: وزارت صمت دو راهبرد اساسی سلبی و ایجابی را بر عهده دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راهبرد سلبی را مدیریت واردات عنوان و بیان کرد: در سال 1389 واردات و صادرات کشور به ترتیب 65 و 27 میلیارد دلار بود که این میزان در سال 1398 به 43 و 41 میلیارد دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه این رشد همان اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه واردات کالاهایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد را نمی‌دهیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال 1389 بالغ بر 30 میلیارد دلار، کسری تجاری داشتیم، عنوان کرد: این رقم به 2 میلیارد دلار رسیده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه واردات و صادرات کشور در 10 ماه گذشته از سال‌جاری به ترتیب 30 و 28 میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: این توفیقات در سختگیرانه‌ترین و شدیدترین تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه برای نمونه لوازم خانگی دو برند بین‌المللی کشور را ترک کرده‌اند، گفت: میزان تولید لوازم خانگی داخلی در سال‌جاری 15 درصد نسبت به سال 1396 و 40 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دغدغه اصلی تولید در کشور، تامین مواد اولیه است، عنوان کرد: در این زمینه در کشور محدودیت داریم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نهضت ساخت داخل، پروژه‌ای بود که از سال گذشته آغاز شد، بیان کرد: ظرف سه سال باید 10 میلیارد دلار از واردات کشور، تبدیل به ساخت کالای داخل شود.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تکمیل ظرفیت‌های نیمه‌تمام یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صمت است، گفت: قرار بود در سال‌جاری یک هزار و 500 واحد تعطیل در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردند که تاکنون بالغ بر یک هزار و 400 واحد به مدار تولید بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در 10 ماه گذشته از سال‌جاری 7.8 درصد رشد داشته و بالغ بر 5 هزار و 800 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این واحدها بالغ بر 107 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

صادقی نیارکی حجم سرمایه‌گذاری صنعتی 10 ماه گذشته از سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته را دارای رشد 300 درصد رشد دانست و افزود: مجموع حجم سرمایه‌گذاری سال‌جاری بالغ بر 170 هزار میلیارد تومان بوده که بالغ بر 7 هزار و 500 میلیارد تومان آن مربوط به استان زنجان است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه جواز تاسیس صنعتی به معنی تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید است، گفت: امسال بالغ بر 31 هزار فقره جواز تاسیس و 77 هزار مجوز بنگاه تولیدی صادر شده است. 

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول