اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیوع موج چهارم کرونا در برخی استان‌های همجوار و به دنبال آن تردد در استان اصفهان و به تبع در گلپایگان نگران‌کننده شده است، شدت بیماری کرونای جهش یافته به مراتب بیشتر است.

نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، طاهره چنگیز عصر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه و داروخانه بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با بیان اینکه خیران حجت را بر دانشگاه علوم پزشکی تمام کردند، اظهار کرد: در کشور کمبود پزشک جراح اعصاب داریم اما در تأمین پزشک جراح اعصاب برای شهرستان گلپایگان سعی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود پرستار در شهرستان گلپایگان گفت: بر اساس قانون عدالت آموزشی که در سال ۹۳ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید این امکان را داریم که از سهمیه مناطق محروم از بین نیروهای بومی گلپایگان اعلام جذب پرستار داشته باشیم، در صورت اعلام نیاز از سوی شهرستان امکان جذب نیروی انسانی وجود دارد.

چنگیز با بیان اینکه در صورتی که مکان برای ایجاد پایگاه اوژانس سوم در گلپایگان جانمایی شود مجوز احداث داده می‌شود، مطرح کرد: خدمات اوژانس پیش بیمارستانی رایگان است اما بودجه‌‌ای برای تأمین حقوق پرسنلی که استخدام دولت نباشند تخصیص داده نمی‌شود.

وی افزود: به ازای یک کد آمبولانس شش پرسنل باید استخدام کنیم که تقریباً ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه هر پایگاه اوژانس است که در بودجه دانشگاه بودجه‌ای پیش‌بینی نشده است، در قانون بودجه امسال نیز علی‌رغم پیگیری انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افتتاح پروژه داروخانه و آزمایشگاه بیمارستان به بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مردم کمک می‌کند، اظهار داشت: پروژه خیرساز اتاق عمل بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان فصل تابستان سال آینده به اتمام برسد.

چنگیز ادامه داد: گلپایگان از لحاظ مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌های استان بی‌نظیر است.

وی در پایان بیان کرد: شیوع موج چهارم کرونا در برخی استان‌های همجوار و به دنبال آن تردد در استان اصفهان و به تبع در گلپایگان نگران‌کننده شده است، افزایش آمار بیماران سرپایی در گلپایگان نگران‌کننده است که از مردم این شهرستان خواستاریم که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از پذیرش مسافر در آستانه نوروز خودداری کنند، شدت بیماری کرونای جهش‌یافته به مراتب بیشتر است و در استان اصفهان هم کرونای جهش‌یافته مشاهده شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ح۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول