اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اعتبارات استان البرز در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البرز از لحاظ درآمدی جزو 10 استان اول کشور است، گفت: در بحث سرانه ای البرز در میان 10 استان ضعیف کشور قرار گرفته، از طرفی سالانه مهاجرت 85 هزار نفر به این استان موجب کمبود سرانه‌های مختلف شده است، در این راستا رایزنی‌ها صورت گرفت، تا در سال 1400 شاهد افزایش بودجه باشیم.

اعتبارات استان البرز در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه استان البرز به لحاظ درآمدی در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد، گفت: علی‌رغم اینکه استان البرز به لحاظ سرانه آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در رده استان‌های محروم کشور است، متأسفانه در طول ۱۰ سال که از تشکیل این استان می‌گذرد به لحاظ اعتبارات عمرانی پایه‌گذاری مناسبی نداشته و در رده مطلوبی قرار ندارد.

نماینده مردم کرج در ادامه با اشاره به نرخ بالای مهاجرت در استان البرز، افزود: سالانه حدود ۸۵ هزار نفر مهاجر به جمعیت استان البرز افزوده می‌شود و بودجه‌ اختصاص داده شده به استان تناسبی با این تراکم جمعیت ندارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: باتوجه به اختصاص اعتبارات عمرانی و جمعیت بالای استان، تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جمله شبکه آبرسانی، فاضلاب شهری، تعریض اتوبان کرج_تهران، بزرگراه شمالی، مترو، احداث بیمارستان فردیس و... در کنار مسائل حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی نیاز به مساعدت ویژه دارد.

عسگری ادامه داد: در روزهای گذشته و هم‌زمان با فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس، مکاتبات و رایزنی‌های متعددی برای افزایش عادلانه اعتبارات البرز داشتیم که با مساعدت‌های خوبی همراه شد. در این رایزنی‌ها، تلاش شد تا وضعیت نیازها و چهره واقعی استان ترسیم شود.

وی در پایان تاکید کرد: اعتبارات عمرانی و بودجه محرومیت‌زدایی استان، با رشد مناسبی همراه شد که گام رو به جلویی در این بخش محسوب می‌شود، اما رسیدن به جایگاه مطلوب استان تلاش زیادی را از سوی مسؤولین ذی‌ربط می‌طلبد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول