اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش فرانسه، یونان، قبرس و رژیم صهیونیستی در شرق مدیترانه

فرانسه، یونان، قبرس و رژیم صهیونیستی در منطقه پرتنش شرق مدیترانه رزمایش نظامی برگزار کردند.

رزمایش فرانسه، یونان، قبرس و رژیم صهیونیستی در شرق مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسه، یونان، قبرس و رژیم صهیونیستی روز جمعه در شرق دریای مدیترانه تمرینات نظامی برگزار کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این چهار ارتش در رزمایشی سالانه، به کار گیری جنگ‌افزارهای ضد زیردریایی و عملیات امداد و نجات را تمرین کردند.

نیروی دریایی یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف این رزمایش مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای جدید در محیط دریایی و تقویت سطح همکاری و درک مشترک میان این کشورها بود.

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در مورد مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه باهم اختلاف دارند و این مسئله موجب تحرکات شدید نیروی دریایی در منطقه شده است.

یونان به عنوان بخشی از برنامه تقویت نیروهای مسلح در بحبوحه تنش با ترکیه، از افزایش مدت خدمت سربازی در ارتش خبر داده است.

همچنین دولت یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ مدرن سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-16» خود و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه  را آغاز کرد.

از سوی دیگر بعضی از کشورهای عضو ناتو مانند یونان، خواستار اخراج ترکیه از این سازمان نظامی به بهانه فعالیت‌های دریایی در شرق مدیترانه و روابط نزدیک آنکارا با مسکو شده‌اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی‌ (ناتو)، روز چهارشنبه با تأکید چندباره بر اهمیتی که ترکیه برای ناتو دارد، بیان داشت که اختلافات موجود باید در داخل همین سازمان حل شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول