اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکرار خط و نشان‌های تحریمی آمریکا علیه روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، روسیه نباید در پروژه گازی مشترک با اروپا از آستانه تعریف شده برای تحریم‌ها عبور کند.

تکرار خط و نشان‌های تحریمی آمریکا علیه روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا بار دیگر روسیه را اعمال تحریم در صورت ادامه پروژه گازی نورد استریم ۲ تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت اگر این پروژه «از آستانه تعریف شده برای تحریم‌ها عبور کند»، شاهد تحریم‌های جدیدی خواهد بود.

او در این باره گفت، هنگامی موعد نود روزه بعدی برای بررسی لوله‌گذاری‌های جدید و گسترش این پروژه گازی روسیه در آمریکا سر برسد، ممکن است تحریم‌های جدیدی اعمال شوند.

پرایس بار دیگر مدعی شد نورد استریم ۲ پروژه بدی است و با منافع انرژی اروپا و منافع منطقه در تناقض است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه اول ورود به کاخ سفید تحریم‌های جدیدی را علیه پروژه روسیه و پروژه نورد استریم ۲ وضع کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت دولت این کشور با دقت بالایی در حال نظارت بر «فعالیت‌های قابل تحریم» در این پروژه گاز رسانی است و در حال یافتن اهداف جدید برای اعمال این تحریم‌ها است.

این در حالی است که دولت آلمان تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را به عنوان «تجاوز به حاکمیت اروپا» رد کرده است.

یک سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت:«اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو آن و همچنین دولت برلین گفت‌وگو در این خصوص با دولت جدید ایالات متحده ادامه خواهند داد».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت‌: «من هنوز فکر می‌کنم که باید منتظر تحریم‌ها بود و سپس با توجه به محتوا و ماهیت آنها واکنش نشان خواهیم داد. می بینید که این هر چیزی است، ما نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که چه عواملی بر ذهنیت واشنگتن تأثیر می‌گذارد».

روسیه اعلام کرده در صورتی که تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه اعمال شود، بیش از ۱۲۰ شرکت از ۱۲ کشور اروپایی متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول