اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ایجاد 25 هزار شغل از طریق قراردادهای ساخت واگن/ خودکفایی 85 درصدی ساخت مترو

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قراردادهای ساخت واگن در کشور می‌تواند 25 هزار شغل ایجاد کند، گفت: برای مقابله با آلودگی هوای تهران به 9 هزار اتوبوس برقی و 5 هزار واگن جدید مترو نیاز داریم.

ایجاد 25 هزار شغل از طریق قراردادهای ساخت واگن/ خودکفایی 85 درصدی ساخت مترو

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی '>محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی 31 رام قطار مترو و افتتاح ایستگاه‌های یادگار امام(ره) و شهید ستاری اظهار داشت: شبکه مترو شبکه‌ای است که اگر ساخت آن آغاز شد دیگر نمی‌توان در اجرای برنامه‌ها توقفی داشت، چرا که اگر شبکه کامل نشود، راندمان لازم براساس سرمایه‌گذاری کلان را نخواهیم داشت. 

وی افزود: گاهی تونل‌های عظیم،‌ایستگاه‌های جدید و تجهیزات مورد نظر ساخته می‌شود و مجموعاً 75 درصد کار پیش رفته ولی واگنی برای قرار گرفتن روی ریل‌ها و برنامه‌ مسافرگیری نیست و عدم نفع بالا نسبت به کل هزینه‌ها داریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ایستگاه‌های میرداماد و حقانی به طور مثال در دهه 50 کلنگ‌زنی آن انجام گرفته و حدود 50 سال از ایجاد آن گذشته است ولی هنوز به راندان اصلی نرسیده‌ایم. همچنین در خط یک باید هر دو دقیقه یک قطار به ایستگاه‌ها برسد که در حال حاضر این زمان 3 دقیقه است. همچنین خط 6 و 7 با هزینه‌های نجومی راه‌اندازی شده، ولی فقط روزانه 20 تا 30 هزار مسافر دارد، در حالی که باید حداکثر یک میلیون مسافر در روز از طریق این دو خط جابجا شود. 

وی با بیان اینکه به خودکفایی 85 درصدی در حوزه مترو رسیده‌ایم، گفت: معاون فناوری ریاست جمهوری اقدامات مؤثری در جهت این خودکافی انجام داده اما هنوز جا دارد که اقدامات بیشتری صورت گیرد. 

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: توسعه خطوط مترو با استفاده از تولیدات داخلی در امنیت ملی تأثیرگذار است و اینکه 10 میلیون سفر در روز از طریق در آینده انجام گیرد، سیستم مترو نباید وابستگی به کشورهای دیگر داشته باشد چرا که ممکن است دشمنان ما را دچار خسران کنند.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید ساخت واگن در کشور می‌تواند 25 هزار شغل ایجاد کند، گفت: باید تأمین اعتبار لازم برای این قراردادها انجام گیرد. در گام نخست، قرارداد 105 واگن مترو به عنوان اولین قرارداد نوع 4 مترو امروز مدنظر قرار گرفته و باید هر چه بیشتر این مسیر گسترش یابد. 

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: پایتخت به 12 خط مترو نیاز دارد و باید 450 کیلومتر خط مترو و 250 ایستگاه مترو داشته باشیم تا روزانه 10 میلیون سفر از طریق مترو انجام گیرد و آلودگی هوا از این طریق کنترل شود. 

هاشمی بیان داشت: همچنین تهران به 9 هزار اتوبوس برقی وتعداد زیادی تاکسی برقی نیاز دارد که آلودگی هوا که دغدغه اصلی تهرانی‌هاست کاهش یابد و کنترل شود. همچنین 4 هزار و 500 تا 5 هزار واگن برای مترو مدنظر باشد و پس از تهران، کلان‌شهرهای دیگر نیز واگن برای خطوط آنها درنظر گرفته شود و صنعت واگن‌سازی هر چه بیشتر پویا شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول