اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آماده‌باش گلستان در پی بارش شدید برف/ امدادرسانی هلال‌احمر به در راه ماندگان

در پی بارش شدید برف در محورهای کوهستانی استان گلستان و مسدود شدن دو محور کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق»، جمعیت هلال احمر گلستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

آماده‌باش گلستان در پی بارش شدید برف/ امدادرسانی هلال‌احمر به در راه ماندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از روز گذشته در پی بارش شدید برف در محورهای کوهستانی استان گلستان و مسدود شدن دو محور کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق»، جمعیت هلال احمر گلستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

بارش شدید برف و کولاک باعث در راه ماندگی تعدادی از مسافران در این دو مسیر شد و همچنین از شب گذشته تردد در محور زیارت گرگان نیز امکان‌پذیر نبوده و از صبح امروز شهرداری گرگان اجرای عملیات برف‌روبی را آغاز کرد.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در پی تغییر شرایط جوی در استان گلستان و بارش شدید برف در محورهای کوهستانی استان، جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

حسن ملک‌شاهکوهی تاکید کرد: در این راستا ۸۸ نیروی عملیاتی در قالب ۳۱ تیم امدادی در سطح پایگاه‌ها و محور‌های کوهستانی استان برای امدادرسانی به هموطنان در آماده‌باش کامل هستند. 

وی اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس‌های اضطراری هم‌استانی‌ها است‌.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری گرگان نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: از شامگاه گذشته به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی برخی منازل شهروندان، تیم‌های امدادی آتش‌نشانی با آمادگی کامل، خدمات لازم را ارائه کردند.

موسی‌الرضا صفری بیان کرد: در این راستا از ساعات بامدادی امروز صبح، تمامی ایستگاه‌های عملیاتی شهرداری گرگان، ضمن گشت‌زنی و استقرارهای موقتی در معابر و میادین اصلی، از طریق سامانه تلفنی 125 نیز به امدادخواهی شهروندان پاسخ دادند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تیم‌های امدادی در حالت آماده‌باش هستند و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است، سامانه ۱۳۷ مرکز فوریت‌های خدمات شهری شهرداری گرگان نیز آماده دریافت پیام‌های مردم به منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است و این مرکز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان خواهند بود.

براساس آخرین گزارش دستگاه‌های امدادی، در حال حاضر مسیرهای کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق» مسدود است و در این محور نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

 

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول