اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اجازه مجلس به وزارت کشور برای انتشار 10 هزار میلیارد اوراق برای خرید تجهیزات آتش نشانی

مجلس به وزارت کشور اجازه داد تا سقف ده هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین اصل و سود برای خرید نردبان هیدرولیکی و ماشین‌آلات آتش‌نشانی منتشر کند.

اجازه مجلس به وزارت کشور برای انتشار 10 هزار میلیارد اوراق برای خرید تجهیزات آتش نشانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 اسفند) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 1400 بندالحاقی (3) تبصره (5) را اصلاح کردند.

این اصلاحیه به شرح ذیل است:‌

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند در چهارچوب ماده (8) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مقدمات لازم اعم از انجام امور کارگزاری، ابلاغ قرارداد همسان واگذاری، ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای واگذاری مطالبات قراردادی (فاکتورینگ) تا سقف یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال را فراهم نمایند.

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند گزارش عملکرد این بند را به صورت سه‌ماهه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

بندالحاقی (4) تبصره (5) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد: کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف که حداقل به مدت یک‌سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای فهرست بهمن‌ماه سال 1398 اقدام نموده‌اند و فهرست حق بیمه جاری کارکنان شاغل را در طول دوره تقسیط ارسال و پرداخت می‌نمایند، می‌توانند از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون و حداکثر ظرف چهارماه، نسبت به درخواست تعیین تکلیف بدهی‌های قطعی‌شده مطابق قوانین از بخشودگی جریمه‌های متعلقه و سایر جریمه‌ها برخوردار شوند. در مواردی که کارفرمایان کارگاههای مذکور تا تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون بر مبنای فهرست بهمن‌ماه 1398 نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام نموده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل‌شده یا جایگزینی آنها و رعایت حفظ اشتغال حداقل به مدت یک‌سال از زمان تقسیط و بر مبنای فهرست بهمن ماه 1398، از بخشودگی جریمه‌ها به شرح فوق برخوردار می‌شوند.

بندالحاقی (5) تبصره (5) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد:  به وزارت کشور اجازه داده می‌شود تا سقف ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین اصل و سود توسط از محل ردیف 310111 برای خرید نردبان هیدرولیکی و ماشین‌آلات آتش‌نشانی منتشر کند؛ تا از محل ردیف 83- 530000 به صورت درآمد – هزینه کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول