اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌برداری از طرح انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه رفسنجان

قطعه دوم ابرپروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به جنوب‌شرق کشور امروز در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.

بهره‌برداری از طرح انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، قطعه دوم خط انتقال آب خلیج‌فارس که به طول ۱۵۰ کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۳ متر مکعب بر ثانیه اجرا شده، در محل مخزن ۳۰۰ هزار متر مکعبی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولاندر این مراسم حضور داشتند.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این آیین اظهار کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما 0/3 درصد از آب‌های شیرین استفاده می‌کند و ما نیاز به شیرین سازی آب برای ایران از خلیج‌فارس هستیم‌.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: سال ۹۹ برای اولین‌باز 280 هزار تن مس کاتدی ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشتیم و رکورد بی‌نظیری در تولید به جای گذاشتیم.

وی ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای برای مس تعریف شده، ۲/۴ میلیارد یورو به علاوه ۳۰ هزار میلیارد تومان که تا پایان سال ۱۴۰۴، میزان ۶۰۰ هزار تن مس کاتدی ارتقا می‌یابد.

سعدمحمدی تصریح کرد: سه کارخانه جدید در سال آینده شامل دره‌زاز، درآلو و مس سرچشمه آماده است و معادل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد مس اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای این طرح‌ها ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز بود، گفت: با افتتاح طرح انتقال آب هیچ نگرانی برای توسعه اجرای پروژه‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/80016/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول