اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ۲ واحد آلاینده در اسلامشهر

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر گفت: با پیگیری‌های کارشناسان محیط زیست تصفیه خانه فاضلاب دو واحد آلاینده در اسلامشهر نصب و راه اندازی شد .

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ۲ واحد آلاینده در اسلامشهر

الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناسان اداره محیط زیست، سیستم تصفیه خانه فاضلاب ۲ واحد آلاینده محیط زیست نصب و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در پی بازرسی‌های به عمل آمده از ۲ واحد آلاینده آبکاری که به دلیل هدایت فاضلاب حاوی فلزات سنگین به محیط پیرامون باعث ایجاد آلودگی آب و خاک می‌شود، اخطار قانونی نسبت به رفع آلودگی و احداث سیستم فاضلاب به متصدیان این واحدها ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اجرای قانون و حمایت از تولید، بیان کرد: با توجه به اینکه فاضلاب واحدهای آبکاری به دلیل استفاده از فلزات سنگین مثل نیکل، کروم و موارد این چنینی خطرات زیست محیطی به همراه دارد، به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر تأکید کرد: در سه ماهه سوم سال جاری طی بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و مأموران اجرایی، از واحدهای تولیدی منطقه، ۹ واحد آبکاری شناسایی و در لیست صنایع آلاینده شهرستان ثبت و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی بر اساس تبصره ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند.

بیگی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب در این ۲ واحد آبکاری، علاوه بر حفاظت از محیط زیست، از پساب این تصفیه‌خانه در چرخه تولید و آبیاری فضای سبز و دیگر موارد غیر آشامیدنی نیز می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول