اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در کارخانه سیگارت سقز

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: قرارداد ساخت و راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید سیگارت سقز با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی امضا شده و تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در کارخانه سیگارت سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیاوش افضلی بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان با اشاره به قدمت یکصد ساله شرکت دخانیات ایران، اظهار کرد: بی‌شک اصالت صنعت دخانیات در کشور، وامدار مجموعه بزرگ شرکت دخانیات ایران است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۳۰ درصدی در تولید و فروش محصول را تجربه کردیم.  

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران عنوان کرد: قرارداد ساخت و راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید سیگارت سقز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی امضا شده و تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 کشاورزی بخش زیادی از سرانە اشتغال کشور را بە خود اختصاص داده است

استاندار کردستان هم در این دیدار با بیان اینکه ایجاد اشتغال از مهم‌ترین دغدغه در استان است، خاطرنشان کرد: با توجە بە اینکە کشاورزی بخش زیادی از سرانە اشتغال کشور را بە خود اختصاص داده است و عموما درآمدی کمی از کشت برخی محصولات عاید بهره برداران می‌شود لازم است بصورت جدی در خصوص کشت جایگزین اقدام کرد.

وی با بیان اینکه محصولاتی نظیر سیب زمینی و توت فرنگی علیرغم تولید زیاد آن در استان درآمد چندانی برای کشاورزان ندارد گفت: هر هکتار کشت توتون می تواند در سال درآمدی معادل ۵۰ میلیون در پی‌داشته باشد در حالیکه این رقم برای کشت گندم از سه میلیون تومان تجاوز نمی‌کند.

مرادنیا با بیان اینکه ما از محل سدهای احداث شده در استان به میزان ۹۶ هزار هکتار تخصیص آب گرفته ایم، افزود: در پایاب سدهای گاران، امیرآباد رمشت و سیازاخ می توان بصورت جدی کشت توتون را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول