اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان امکان پذیرش مسافران نوروزی را ندارد

استاندار سمنان گفت: برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، امسال این استان امکان پذیرش مسافران نوروزی را ندارد.

سمنان امکان پذیرش مسافران نوروزی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در حاشیه برگزاری نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به ناچار در برخی از استان‌ها محدودیت‌های سفر اعمال می‌شود.

وی گفت: با توجه به رنگ‌بندی فعلی استان سمنان، شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضع نارنجی هستند و در صورت استمرار این وضع در رنگ‌بندی جدید سفر به این شهرستان‌ها و همچنین سفر از این شهرستان‌ها به سایر نقاط کشور ممنوع است و شامل محدودیت می‌شود.

استاندار سمنان عنوان کرد: قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه صبح در کل استان سمنان اعمال و متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند.

آشناگر با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های فراوان استان سمنان گفت: سمنان، استانی زیبا با ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب ازلحاظ اقلیمی، تاریخی و فرهنگی بوده و یکی از برنامه‌های جدی دولت در این استان نیز توجه به توسعه گردشگری و تبدیل استان به مقصد گردشگری است؛ اما به علت اهمیت حفظ سلامت مردم و با وجود ویژگی خاص میهمان‌نوازی مردم این خطه از کشور، امسال امکان پذیرش مسافران نوروزی را نخواهیم داشت.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: توصیه دولت سفر نکردن به‌صورت مطلق در تمام مناطق مختلف کشور است و تأکید دارد تا هم‌وطنان علاوه بر شهرهای قرمز و نارنجی که ممنوعیت قطعی سفر به این شهرستان‌ها اعلام شده، از سفر به دیگر مناطق کشور با رنگ‌بندی زرد و آبی نیز پرهیز کرده و در تأمین سلامت عمومی جامعه نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

وضع تأمین ارزاق عمومی در سمنان مطلوب است

آشناگر گفت: جلسه مشترک استانداران با وزرای کشور و جهاد کشاورزی با سه دستور کار، تنظیم بازار، انتخابات و تعطیلات نوروزی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر لزوم تأمین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی تأکید شد، گفت: در استان سمنان وضع تأمین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مطلوب است.

وی اضافه کرد: در زمینه تأمین گوشت مرغ موردنیاز کشور در این جلسه مباحثی توسط وزیر جهاد کشاورزی مطرح و عنوان شد که در استان سمنان کمبودی ازلحاظ تأمین گوشت مرغ وجود ندارد و با وجود مصرف ۳۲ تن گوشت مرغ در وضع عادی، در حال حاضر به میزان ۶۳ تن مرغ در روز در این استان توزیع می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: علاوه بر این میزان، ۱۰ تن گوشت مرغ نیز به‌منظور توزیع در تعاونی‌های ادارات در نظر گرفته شده است که با نرخ دولتی توزیع می‌شود.

آشناگر افزود: یکی از بارزترین نیازها در زمینه تأمین مرغ؛ لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها در مقوله توزیع است و این نکته مورد تأکید وزیر کشاورزی نیز قرار گرفت که در استان‌های کشور نظارت از کشتارگاه‌ها تا شبکه توزیع به انجام رسد.

وی اظهار کرد: فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده و مرغ طعم‌دار ممنوع است و فروشندگان استان سمنان باید به این مهم توجه داشته باشند.

استاندار سمنان اضافه کرد: با توجه به اراده جمعی در کشور و عزم جدی مسؤولان برای کنترل بازار مرغ به نظر می‌رسد که این مشکل برطرف می‌شود و جای نگرانی در استان سمنان نیست.

خریداری میوه موردنیاز شب عید در سمنان

آشناگر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تأمین میوه در روزهای پایانی سال گفت: میوه موردنیاز شب عید مردم استان خریداری و انبار شده و طی چند روز آینده با قیمت تعادلی توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر آمادگی کامل استان سمنان در انجام فرآیند انتخابات گفت: در جلسه ویدئوکنفرانسی استانداران با وزیر کشور جمع‌بندی از اقدامات صورت‌گرفته توسط وزارت کشور به‌منظور آغاز پروسه ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر به انجام رسید.

استاندار سمنان بیان کرد: فرآیند انتخابات در استان سمنان بر اساس قانون در حال انجام بوده و هیأت‌های اجرایی در استان تشکیل شده و ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز در حال انجام است.‌

آشناگر همچنین از افراد توانمند اجرایی که به توسعه استان سمنان توجه و اهتمام داشته و خود را واجد صلاحیت برای حضور در شورای اسلامی می‌دانند، دعوت کرد تا از فرصت پیش رو استفاده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت‌نام کنند.

وی گفت: به هر میزان که تعداد افراد داوطلب و صاحب‌تجربه در انتخابات افزایش یابد، این امر علاوه بر افزایش مشارکت مردم سبب تسهیل در امر انتخاب توسط مردم خواهد شد و ضریب خطا را کاهش می‌دهد.

استاندار سمنان افزود: طی سال‌های گذشته، مردم هم در تصمیم‌گیری‌ها حضور فعال و مؤثر داشته و هم مشارکت بسیار خوبی در اجرای امر انتخابات داشتند.

آشناگر گفت: از عموم مردم به‌ویژه افرادی که دارای نفوذ کلام هستند، توقع داریم که کمک کنند تا مشارکت مردم استان سمنان هم در بخش ثبت‌نام و هم در انجام انتخابات افزایش یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول