اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رجعت به روحیه دوران دفاع مقدس؛ نیاز امروز جامعه

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روحیه‌ای که جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند، ما را در تمام مراحل موفق کرد و امروز بیش از هر چیز به آن روحیه نیازمند هستیم.

رجعت به روحیه دوران دفاع مقدس؛ نیاز امروز جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدعبدالرزاق موسوی در آیین رونمایی از المان تپه نورالشهدا واقع در شهرک میانرود شیراز با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: فضای این جلسه و احساسم با تمام جلسات دیگر متفاوت است چرا که اینجا نمادی است از شهادت.

او با اشاره به اینکه روز شهردار در ۲۵ اسفند ماه با یاد شهید باکری نامگذاری شده است، افزود: حضور در جایگاهی که نام شهدا را تداعی می‌کند، همه واقعیت‌های دفاع مقدس را مقابل چشم می‌آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، از شهرداری شیراز قدردانی و بیان کرد: ساخت این یادمان از تمام فعالیت‌های شهرداری شیراز برای من زیباتر و ارزشمندتر است.

موسوی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که می‌فرماید "بزرگداشت شهدا برای ادامه کشور حیاتی است"، بیان کرد: برای درک این سخن باید دید شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس چه کردند و چرا امروز بزرگترین ماموریت همه نهاد‌هایی که مدعی‌اند در جهت شهدا حرکت می‌کنند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلاصه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که شهرداری شیراز بیش از پیش به این موضوع بپردازد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

موسوی بیان کرد: در زمان جنگ، هرگز کسی تفحصی در زندگی شخصی افراد و سابقه فعالیت‌هایش نمی‌کرد و همه تنها با دید یک رزمنده به یکدیگر نگاه می‌کردند؛ اما امروز بسیار با یکدیگر نامهربان شده‌ایم و گاه جست‌و‌جوهایی می‌کنیم که پسندیده نیست.

او با اشاره به اینکه نگریستن به این یادمان باید باعث یادآوری راه شهدا و رزمندگان شود، گفت: باید دید شهدا چه مسیری را طی کرده‌اند و آیا ما که درباره آنها حرف می‌زنیم، روش زندگی آنها را در عمل رعایت می‌کنیم یا خیر.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول