اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

قد برافراشتن در عرصه تولید محصولات پتروشیمی

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس توانسته با ساخت و تولید چندین محصول تحریمی حوزه پتروشیمی، نیاز کشور را مرتفع نماید.

قد برافراشتن در عرصه  تولید محصولات پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سال های سال باید تلاش کرد، زحمت کشید، به سختی افتاد و بارها شکست خورد تا سرانجام بتوان روزی ثمر آن ممارست را چید و به موفقیت رسید، حال اگر این عرصه، علم و تکنولوژی باشد که به مراتب دشواری ها و زمین خوردن بیشتری دارد، آن هم برای تعدادی جوان که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و با کوله باری از امید، سعی بر ایجاد کسب و کار خود دارند.

پیشینه شرکت نیرو صنعت عقیق به پیش از سال ۱۳۸۵ باز می گردد که تعدادی جوان با انگیزه و نخبه دور هم جمع شده و با عزمی راسخ، شرکت خود را در عرصه ساخت و تولید قطعات صنعتی راه اندازی کردند. به دلیل داشتن ایده های نو و بدیع توانستند موافقت پارک علم و فناوری را جلب کرده و از سال ۱۳۸۶ در پارک علم و فناوری استان فارس مستقر شوند.

در طی بیش از ۱۵ سال، بارها با شکست مواجه شده اند اما هیچ‌گاه نا امید نشده و توانسته اند پس از هر شکستی، موفقیتی را رقم بزنند و امروز به عنوان یکی از شرکت های مطرح و خوشنام پارک علم و فناوری فارس شناخته شوند.

مدیرعامل شرکت نیرو صنعت عقیق در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: شرکت ما با طرح ساخت لاینر نیروگاه های برق که برای اولین بار در ایران بومی سازی کردیم، توانست مجوز ورود به پارک علم و فناوری استان فارس را بگیرد.

احمد مختاری با بیان اینکه در سالهای ابتدایی بیشتر مشغول قطعه سازی برای شرکت های خصوصی بوده اند، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۸ ایده ساخت قطعات تحریمی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را در دستور کار خود قرار دادیم که به لطف خدا پس از دو سال توانستیم برای اولین بار در کشور، پمپ های بدون نشت مگنتی را برای انتقال مواد خطرناک و اسیدی پالایشگاه ها و سایر تولید کردیم.

وی با ذکر اینکه پمپ های بدون نشت مگنتی ثبت اختراع نیز شده است، بیان کرد: با ساخت این پمپ ها که پیش از آن وارداتی و البته به دلیل تحریم ها در واردات آن نیز مشکل داشتیم، توانستیم هزینه را به یک ششم کاهش داده که این فرایند، با صرفه جویی بالا، جلوگیری از خروج ارز را به همراه داشته است.

این فعال حوزه صنعت ادامه داد: به لطف خدا و تلاش مجموعه، طرح پمپ های بدون نشت مگنتی توانست در جشنواره علم تا عمل سال ۹۱ برگزیده شود.

وی پیرامون ورود به عرصه ساخت پلیمرها گفت: کاتالرهای پلیمر به عنوان یک کالای مصرفی جهت تولید گرانول‌های پلیمری در انتهای فرآیند تولید صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مختاری، با ساخت نمونه های داخلی از کاتالرهای پلیمر که علم و دانش تولید آن تنها در اختیار دو شرکت اروپایی می باشد، قیمت آن یک چهارم نمونه خارجی بوده و جلوی خروج ارز بسیاری را گرفته است.

وی در خصوص فعالیت های اخیر شرکت نیرو صنعت عقیق مطرح کرد: تاکنون موفق شدیم چندین قرارداد خوب را با پتروشیمی‌های کشور به امضا برسانیم همچنین واحد تحقیق و توسعه شرکت در حال کار بر روی محصولات و ایده برای کارهای جدید می باشد.

مدیرعامل شرکت نیرو صنعت عقیق از پارک علم و فناوری استان فارس به دلیل حمایت های خوبی که در حزوه های مختلف از جمله علمی و ارتباطی داشته، تشکر ویژه نمود.

جلوگیری از خام‌فروشی با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان

یکی از بزرگترین ضرباتی که اقتصاد کشور ما طی سالها خورده است، خام فروشی مواد اولیه از جمله محصولات نفت و پتروشیمی می باشد، موضوعی که فعال شدن شرکت های دانش بنیان می تواند این نقیصه را کاهش داده و باعث ارزآوری برای کشور باشد که این مهم خود از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

توجه به مزیت شبکه شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش وابستگی ها علاوه بر خودباوری، به خودکفایی در کشور نیز کمک می‌کند و در محیط نوآور و ریسک پذیر، می‌تواند برای اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد.

در صورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پذیرش ریسک حرکتی، این شرکت‌ها طی برنامه‌ریزی‌ کوتاه یا بلندمدت می‌توانند علاوه بر محصولات تولیدی، محصولات پرارزش دیگری مانند، فناور برای صنعت مهیا کند که علاوه بر رفع نیازها و تنگناهای کشور به عنوان یک بازوی کارآفرینی در کشور مطرح است و به علاوه ثروت نیروی انسانی در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد و در صورت رونق فناوری کسب و کار چنین شرکت‌هایی، سطح رفاه کلی اجتماع نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول