اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم از امروز در همدان

معاون اقتصادی استاندار همدان از توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم در بازار همدان خبر داد و گفت: مابقی نیاز بازار از مرغ منجمد تامین می‌شود.

توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم از امروز در همدان

ظاهر پور مجاهد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سال ۹۹ سال سختی بود اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تن روغن در استان توزیع می‌شود اما باز هم شاهد کمبود روغن در برخی فروشگاه‌ها هستیم که شاید شیوه توزیع مشکل دارد.

وی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌ها روغن دارند و برخی ندارند همه ناشی از هیجانات بازار و هجوم مردم برای خرید است تصریح کرد: هیچ مشکلی در کمبود روغن نداریم فقط باید در توزیع و خرید عادلانه رفتار شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: طی صحبتی که با مدیرعامل غله و بازرگانی داشتم از نیاز استان همدان به روغن بیشتر تاکید کردم که مقرر شد عامل معرفی و مبلغ مورد نیاز وارد شود تا روغن به مقدار زیاد وارد استان شود.

وی علت نبود روغن جامد را اختلاف قیمت آن با بازار دانست و افزود: با این وجود در تامین و توزیع روغن مایع و سرخ کردنی مشکلی نداریم.

پورمجاهد در ادامه در خصوص وضعیت تامین مرغ نیز گفت: در این خصوص مصوبه کشوری نرخ مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود که باید همه عمل می‌کردند و ما نیز مدت کوتاهی عمل کردیم اما دیدیم استان‌های همجوار ما عمل نمی‌کنند و مرغ چه زنده و چه کشتار شده و قطعه‌بندی شده از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه با مشاهده خروج مرغ از استان قیمت مرغ را از ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان شناور کردیم ادامه داد: با شناور شدن قیمت مرغ وضعیت خوبی حاکم شد و مرغ تامین و کشتار می‌شد.

پورمجاهد بیان کرد: از ۲۲ اسفندماه طی بخشنامه‌ای از وزیر جهاد کشاورزی، همه استان‌ها باید مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بفروشند که ما بلافاصله اجرایی کردیم و سه روز مرغ کشتار روز به میزان ۱۵۰ تن توزیع شد.

 وی تصریح کرد: روز گذشته چون قیمت پایین آمد مردم توجه بیشتری به خرید مرغ کردند و همین منجر به تشکیل صف شد و امروز مرغداران کمتر مرغ توزیع کردند به طوری که ۶۰ تن مرغ گرم و مابقی مرغ منجمد توزیع می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه مرغداران حاضر نیستند با این قیمت مرغ وارد بازار کنند افزود: بر این اساس جهاد کشاورزی متولی تامین مرغ شده و قول داده از امشب مرغ مورد نیاز در بازار تامین شود که اگر به هر دلیلی کم تامین شد، مرغ منجمد در کنار آن توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول